کتاب‌‌خوانی رمز دست‌یابی به شاخص‌های توسعه است

به گزارش رکنا از لرستان، احمد حسین فتایی گفت: توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای دنیا به نتیجه ای مطلوب منتهی نشده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: اهمیت نقش کتاب در توسعه فرهنگی تا بدان جاست که امروزه میزان زمانی را که هر ملتی به خواندن کتاب اختصاص می‌دهد با میزان توسعه آن کشور مقایسه می‌کنند، از این رو دستیابی به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی ممکن نیست مگر به تحقق لوازم آن؛ و کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین لوازم هر توسعه پایداری است.

وی تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به‌طور گسترده تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می‌شود. به این معنا که هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است و برعکس، یعنی هر چه از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار باشد سرانه مطالعه بالاتر خواهد بود.

فتایی سپس ابراز داشت:  درست نیست که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی نیاز کرده است؛ بنابراین برای ساختن یک شهر خوب همه باید با دلسوزی مشارکت داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: خرم آباد در طی چند سال گذشته همواره در بین کاندیداهای نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور داشته و برای هفتمین دوره این جشنواره نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که گزارش کامل آن به زودی از طریق پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

کدخبر: 706425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟