تکمیل پروژه توسعه فرودگاه خرم آباد تا پایان مردادماه
به گزارش رکنا از لرستان، علی کاملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فرودگاه خرم‌آباد با پیگیری انجام شده و تهاتر مطالبات پیمانکار با تغییر کارفرما و انتقال آن از اداره کل راه و شهرسازی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از بهمن ۹۹ از سر گرفته شد و مقرر بود طی یک برنامه زمان‌بندی تا پایان خرداد سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: به دلیل بروز مشکلاتی در انتقال قرارداد، زمان‌بندی جدیدی برای انتهای پروژه در نظر گرفته شده و تا پایان مرداد به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه شامل تکمیل باند، بهسازی سطوح پروازی، ساخت جاده حفاظتی و استریپ سازی است.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد با اشاره به انجام مرحله اول بهسازی ترمینال فرودگاه خرم‌آباد برای استفاده بهینه از فضای موجود، عنوان کرد: با اجرای این طرح و اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار، فضای قابل استفاده ترمینال فرودگاه برای مسافران به چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی برای توسعه هوانوردی عمومی در استان لرستان برداشته شده است، بیان کرد: تاکنون تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و طرح‌های اولیه را ارایه کرده‌اند، همچنین به استانداری و فرمانداری‌های لرستان اعلام شده که می‌توانند از باندهای خاکی در اختیار برای برقراری پروازهای تفریحی و آموزشی استفاده کنند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 703754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟