تولید ۲۲ میلیون تن محصول باغبانی در سال۹۶

رکنا اقتصادی: محمدعلی طهماسبی در افتتاح نمایشگاه میوه در جمع خبرنگاران درباره اینکه امسال وضعیت تولید میوه و به ویژه مرکبات به چه صورت است، اظهار داشت: در بحث مرکبات بر اساس برآوردی که تاکنون انجام شده است فکر می کنیم با مازاد تولید رو به رو هستیم و باید به فکر صادرات این محصولات باشیم اما هنوز نمی توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد چرا که سال گذشته نیز وضعیت تولید مرکبات ما بسیار عالی بود و دولت مبالغ قابل توجهی را برای صادرات این محصولات در نظر گرفته بود اما سرمازدگی که در آذرماه رخ داد باعث شد خسارت شدیدی به باغات مرکبات کشور وارد کند و ما را با کمبود مواجه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بازار Store میوه بسیار مطلوب است، افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که قیمت انواع میوه در بازار پایین است و پیش بینی می شود امسال حدود ۲۲ میلیون تن محصولات باغی اعم از انواع میوه سردرختی و گلخانه ای در کشور تولید شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره اعطای تسهیلات در زمینه سردخانه و صنایع بسته بندی اضافه کرد: کسانی که تمایل به دریافت تسهیلات در این زمینه دارند می توانند به سایت مکانیزاسیون مراجعه کنند و از تسهیلاتی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنند ضمن اینکه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح نمایشگاه میوه عنوان کرد: افتتاح چنین نمایشگاه هایی می تواند به ایجاد زنجیره باغ تا سفره کمک کند و همچنین منجر به تسهیل صادرات شود.

وی اضافه کرد: آنچه وزارت کشاورزی به دنبالش است ایجاد زنجیره تولید است.

به گفته وی، نبود برخی تشکل های فعال در حوزه بازرگانی باعث شده قیمت محصولات باغبانی از تولید تا مصرف چندین برابر شود.

طهماسبی تصریح کرد: امیدواریم در آینده با تشکیل این تشکل ها دیگر شاهد این قضیه نباشیم. ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال آینده به دنبال ایجاد زنجیره های تولید با حضور بخش خصوصی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟