شش پروژه عمرانی و گردشگردی شهری در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، شش پروژه عمرانی شهری کرمانشاه عصر دیروز پنج‌شنبه با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و دیگر مسؤلین افتتاح شد.

اولین پارک بانوان استان کرمانشاه

بوستان پردیس بانوان یک هکتار مساحت دارد و باتوجه به عمومی بودن آن برای بانوان از سنین کودک تا سالمندان، امکاناتی همچون زمین والیبال، بسکتبال، میز پینگ‌پنگ، میز مخصوص شطرنج، مسیر مختص پیاده روی، مسیر اسکیت و دیگر ورزش ها در آن تعبیه شده است.

همچنین این پارک مجهز به آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، نگهبانی و حراست، رختکن، کافی شاپ و ساختمان آموزشی است که در بلوار طاقبستان جنب بیمارستان حضرت معصومه احداث شده است.

این پارک جهت رفع نیازهای بانوان و ایجاد اوقاتی فراغت و آرامش روحی روانی برای بانوان احداث شده که زنان کرمانشاهی می‌توانند همانند خانه خود، از این پارک استفاده کنند.

پارک

اولین پیست دوچرخه سواری

این پروژه با هزینه ای بالغ بر حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان و توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه و در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی و سلامت شهروندان و در دو کیلومتر بصورت یک رینگ دورانی احداث شده است.

دوچرخه

پارک صخره ای کرمانشاه

این پارک در پل ولایت کرمانشاه با هزینه ای بالغ بر ٢ میلیارد تومان و توسط معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه احداث شده که هدف از اجرای این پروژه استفاده بهینه از فضای شهری است.

پارک صخره ای

تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی

این تقاطع در مدت زمان ١٨ ماه و با هزینه ای بالغ بر ١۵٠ میلیارد تومان احداث شده است.

این پروژه شامل دو مسیر زیرگذر شمال به جنوب و بلعکس، مسیر هم‌سطح شرق به غرب و بلعکس، روگذر شرق به جنوب، روگذر غرب به شمال، چهار رمپ، چهار راست گرد و ۵ هکتار فضای سبز است که یکی از پروژه های مهم کشور در سال ٩٩ بشمار می‌آید.

تقاطع شهید سلیمانی

پروژه پیاده راه غذا

این پروژه با تاکید بر حفظ پیاده راه و توسط بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری بصورت قرارداد بی او تی احداث شده است.

در این پیاده راه تعداد ٣٨ غرفه احداث و باعث ایجاد اشتغال برای بیش از صد نفر شده است.

مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه ٣ میلیارد تومان بوده است.

خیابان غذا

باغ رستوران پارک شاهد

این پروژه در قالب فضای متفاوت جهت استفاده بهینه شهروندان از فضای شهری توسط بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری بصورت قرارداد بی او تی احداث شده است.

مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه ٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان بوده و برای بیش از ۵٠ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

پارک شاهد

رستوران تفریحی گردشگری دایه

این مجتمع گردشگری در قالب بهسازی نوسازی و در راستای بهره مندی بهتر شهروندان از فضای زیبای شهری در جنب طاقبستان و ازسوی بخش خصوصی و مشارکت شهرداری بصورت قرارداد بی او تی احداث شده است.

مبلغ اولیه سرمایه گذاری که توسط بخش خصوصی صورت گرفته ۶ میلیارد تومان بوده که باتوجه به تورم و همچنین افزایش فازهای اولیه جهت توسعه پروژه به مبلغ ١٩ میلیارد تومان رسیده است.

فاز اول این مجتمع شامل کافی شاپ، رستوران، فست فود، محوطه آلاچیقی راه اندازی شده و در فاز دوم و سوم آلاچیق های وی آی پی و اقامتی چوبی و درختی اجرا می‌شود که هزینه بیش از این مبلغ خواهد بود و در آینده نزدیک به قطب گردشگری غرب کشور تبدیل خواهد شد که با افتتاح فازهای دیگر که تا پایان سال ١۴٠٠ صورت می‌گیرد، مبلغ سرمایه گذاری به ٨٠ میلیارد تومان خواهد رسید.

این مجتمع تاکنون برای بیش از ٢٠٠ نفر ایجاد اشتغال کرده است که با راه اندازی فازهای بعدی، افزایش پیدا خواهد کرد.

رستوران دایه

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 701610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟