توزیع بسته حمایتی به اعضای کانون بانوان رسانه ای آذربایجان غربی

به گزارش رکنا، پریسا علیلو با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم جدی در مساوات و کمک مومنانه گفت: در روزهای سخت، انفاق و ایثار و تجلی احسان مایه دلگرمی می شود و بنابراین می‌طلبد تا علاوه بر افراد مستضعف و محروم جامعه، برای بهبود زندگی اقشار فرهیخته و آبرومند اجتماع که همواره دردشان درد مردم است و متواضعانه مشکلات خود را مطرح نمی‌کنند نیز چاره‌اندیشی کرد.

علیلو با اشاره به محقق نشدن پوشش بیمه‌ای خبرنگاران، افزود: متاسفانه این قشر فرهنگی و زحمتکش از حداقل حمایت‌ها و حتی بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: همانگونه که از خبرنگاران انتظار است که با توجه به مسئولیت اجتماعی خود، مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند، لازم است برای امور حیاتی و تامین حداقل‌های معیشتی آنان نیز تدبیر کرد.

علیلو تصریح کرد: وضعیت فعلی مطبوعات و رسانه‌های فعال استان، با توجه به تورم موجود، چند برابرشدن قیمت ها و سپس بحران کرونا، مناسب نیست و می طلبد متولیان امر و مسئولان نهاد‌های فرهنگی به دست‌اندرکاران سخت‌کوش این عرصه توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که خبرنگاران در خط مقدم مدیریت کرونا هستند و زیان‌های وارد شده به خبرنگاران در دوران شیوع کرونا، همچون سایر اقشار زیاد بوده است.

وی اظهار داشت: بنابراین امور بانوان و خانواده استانداری وظیفه خود دانست تا با اتخاذ تمهیدات ویژه برای حمایت از بانوان خبرنگار، اقداماتی هر چند کوچک و در وسع خود انجام دهد.

علیلو بیان داشت: همچنین وام های قرض الحسنه نیز برای حمایت از خبرنگاران سرپرست خانوار در اختیار آنها قرار گرفته است چرا که در شرایط کرونایی خبرنگاران در صحنه های مختلف حضور فعال دارند و نیازمند توجه و حمایت هستند. وی گفت: بنابراین با توزیع بسته‌های حمایتی و تسهیلات، در گذر از این شرایط اقتصادی که بر جامعه تحمیل شده، گذران زندگی تا حدودی تسهیل می‌شود. مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: راه اندازی صندوق خرد و تعاونی مصرف خبرنگاران راهکاری ارزشمند در حمایت از خبرنگاران محسوب می‌شود و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف به سرانجام رسیدن این طرح کمک کنند.

آذربایجان‌غربی /کریم معجنی 

 

کدخبر: 701399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟