سی و دومین آیین پویش ره سلامت در شهرستان مراوه تپه برگزار شد

به گزارش رکنا از گلستان،   دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان در آیین سی و دومین پویش ره سلامت که در شهرستان مراوه تپه برگزار شد تصریح کرد:توسعه باید با توجه به نقاط مرزی و محروم صورت گیرد.

وی افزود: تنوع زیستی و قومیتی در گلستان منحصر به فرد است و زندگی مسالمت آمیز مردم در این استان بسیار زیبا و آموزنده است.

وزیر بهداشت و درمان گفت: باید از مرز نشینانی که امنیت مرزها را تامین می کنند حمایت کرد چرا که رفاه آنان موجب ارتقا امنیت ملی می شود.

دکتر نمکی ادامه داد: تلاش ما افزایش حضور متخصصان پزشکی در این بیمارستان و ایجاد انگیزه برای ماندگاری پزشکان در مراوه تپه است.

وی یادآور شد:توجه به استان های کمتر توسعه یافته یکی از سیاست های اصلی وزارت بهداشت و درمان است.

وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد:در شرایط تحریم و کرونا ۱۰ دستگاه سی تی اسکن و ۶ دستگاه اکسیژن ساز و بسیاری وسایل دیگر به گلستان ارسال کردیم.

همچنین در این جلسه مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان اظهار کرد:اجرای پروژه بیارستان در شهرستان کمتر برخوردار مراوه تپه عملی صالح و در راستای برقراری عدالت اجتماعی و مانع مهاجرت بود.

وی ادامه داد: تلاش ما عدم کم کاری در اجرای پروژه با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد تومان بود و امیدواریم بهره برداری لازم از این مجموعه بهداشتی و درمانی صورت پذیرد.

رییس بنیاد مستضعفان یاآور شد:هدف ما جلب رضایت مردمی است که شایسته بهترین ها هستند و همواره تلاش کردیم در کنار مردم در شرایط کرونایی باشیم و البته اقدامات ما در برابر از جان گذشتگی های کادر درمان ناچیز است.

مهندس فتاح تصریح کرد: در بازسازی سیل گلستان بیش از ۶۰ تن سیمان رایگان از طریق کارخانه سیمان پیوند به خانه های آسیب دیده اهدا شد.

همچنین دکتر حق شناس استاندار گلستان در این آیین اظهار کرد: در این بیمارستان طی چند روز اخیر روزانه ۱۰۰ بیمار پذیرش شده که نشان می دهد تا چه اندازه وجود این بیمارستان در مراوه تپه نیاز است.

وی ادامه داد: تلاش های زیادی صورت گرفته تاعدالت اجتماعی در شهرستانهای استان برقرار شود و به شهرستان های محروم امکانات مورد نیاز مردم ارسال شود.

استاندار گلستان گفت: بیمارستان مراوه تپه هفدهمین بیمارستان دولتی استان است که بهره برداری از آن انجام می شود و در حال حاضر ۷ بیمارستان با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت در استان در حال ساخت است و با احداث این بیمارستان ها برخورداری گلستان از تخت های بیمارستانی با میانگین کشوری برابری می کند

لازم به ذکر است بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مراوه تپه به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان های استان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و با همکاری بنیاد علوی ساخته شده و با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیز گردیده است

گرگان/کرامتی

کدخبر: 699557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟