گشایش نمایشگاه عرضه تولیدات کارخانه سبلان پارچه

 

به گزارش رکنا از اردبیل،مدیر عامل کارخانه سبلان پارچه  افزود: اواخر سال گذشته بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل و پیگیری رئیس‌کل دادگستری استان، کارخانه سبلان پارچه اردبیل بعد از ۱۴ سال تحویل صاحب اصلی شد و چرخه تولید کارخانه به راه افتاد.

وی با بیان اینکه بازگشت سبلان پارچه در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری بوده است، افزود: تلاش ما بر این است تعداد اشتغال در این کارخانه را به پنج هزار نفر برسانیم.

مدیرعامل کارخانه سبلان پارچه اردبیل گفت: پیگیری دستگاه قضایی برای بازگشت این کارخانه به صاحب اصلی نتیجه داد و مصمم هستیم تکمیل خط تولید و ظرفیت توسعه اشتغال را از اولویت‌های اساسی برنامه خود قرار دهیم.

حجازی نیا با بیان اینکه سبلان پارچه الگویی برای نساجی ایران است، افزود: برند ما در دنیا شناخته شده است و تولیدات این کارخانه ضمن تامین بازار‌های داخلی به کشور‌های حوزه بالتیک صادر می‌شود.

مجتمع کارخانه‌ای سبلان پارچه شامل هفت کارخانه تولیدی پوشاک زنجیره‌ای در سال ۸۶ راه اندازی شد، این واحد بزرگ تولیدی چرخه کامل تبدیل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارا می‌باشد و با صرف یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ﷼ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر در آن سال راه‌اندازی شد، اما پس از مدت بسیار کوتاه این واحد تعطیل شده و تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

این کارخانه که تا سال ۹۹ در حالت رکود بود با حمایت‌های دولت و قوه قضاییه دوباره فعال شده است

 

کدخبر: 699263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟