جشن تکلیف فرزندان کارکنان بهزیستی، برگزار شد.

به گزارش رکنا از اصفهان، دکتر ولی الله نصر،جشن تکلیف را  خاطره‌ای شیرین معنوی – تربیتی دانست و افزود: سن تکلیف، زمانی است که در آن دانش‌آموزان دختر و پسر که به این سن رسیده‌اند در آیین‌های گروهی با خدای‌شان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

نصر، جشن تکلیف را یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی عنوان و تصریح کرد: برگزاری جشن تکلیف، برنامه‌ای است که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، یادآور شد: در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز، آموخته‌های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می‌شود بر این اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است، باید عمل کرد.

حجت الاسلام داستان‌پور از کارشناسان حوزوی نیز خطاب به دختران و پسران مکلف با اشاره به شرایط تکلیف، گفت: بلوغ، عقل، علم و قدرت از شرایط تکلیف است و در دین اسلام، با ورود به سن تکلیف، انسان موظف است دستورهای دینی و واجبات را انجام دهد و حرام ها را ترک کند.

وی ادامه داد: خداوند هم در مقابل انجام تکالیف و ترک حرام‌ها به انسان پاداش می‌دهد، پاداشی بیشتر از عمل انسان که این مهم نشان از لطف و مهربانی خداوند نسبت به بندگانش دارد.

حجت‌الاسلام داستان‌پور تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف؛ پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند.

 سالروز ولادت حضرت رضا(ع)، جشن تکلیف باشکوهی در سالن خیرین همدانیان با حضور مدیرکل بهزیستی، معاونین و کارشناسان برگزار و در این جشن عبادی با هدایایی از دختران و پسران تقدیر شد.  

اصفهان_بهمن راعی

 

 

 

کدخبر: 699147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟