مشارکت در انتخابات علاج دردهای اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگار رکنا ، علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر حضور حداکثری و مشارکت، خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه مسئولان شهرستان یک وحدتی به توان هزار را برای خدمت  به مردم تعریف کرده اند، بنده هم بعنوان نماینده مردم شهرستانهای قوچان و فاروج در چند روز گذشته ضمن بازدید و گفت و گو با مردم و نامزدها، انرژی مضاعفی را به شهر وارد کرده ایم و بحث کلید واژه حداقلی که معاندان به دنبال آن بوده اند خط بطلانی روی آن کشیده شد.

وی ادامه داد: امروز مردم قوچان با مشارکتی که خواهند داشت ثابت خواهند کرد که متعهد به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و خواهند بود.

آذری با بیان اینکه این مشارکت علاج تمام دردهای اقتصادی کشور خواهد بود، اشاره کرد :ما در آینده به زودی باانتخاب یک دولت کارآمد، جهادی و پای کار، شاهد خواهیم بود که قوچان و فاروج عزیز که محرومیت را درک کرده اند و  معیشت مردم در این دو شهر تحت تاثیر قرار گرفته است  مرتفع خواهد شد.

وی در مورد بحث نظارت ها و تخلفات نیز گفت:ماده 63 قانون انتخابات شوراها اعلام داشته که نظارت هیأت برای تخلفات، تطمیع ها،  تقلبات، خرید و فروش ها قطعا نتیجه ی آن منتهی به برخورد قاطع با فرد متخلف یا مجرم خواهد بود، صورت جلسات بازرسی انجام می‌شود و نتیجه به هیات نظارت اعلام می‌گردد.

نایب رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی همچنین در ادامه در خصوص بحث نظارت بر تخلفات، بیان کرد:چون قبلا از باب پیشگیری اعلام شده بود که نامزدها مواظب رفتار خود باشند، نیازی به بر خورد از ناحیه افرادی که بعنوان نظارت بر انتخابات مامور شده اند، نخواهد بود چون ما می‌خواهیم بگوییم که شورا ها آمده اند تا توانمندی خود را نشان دهند وموتور پیشران و توسعه شهرستان را با مشارکت پارلمان محلی نماینده مجلس و سایر مسئولین به مقصود خود برساند تا مردم هم از این وضعیت بیرون بیایند.

وی همچنین افزود :به همین علت است که ما می‌گوییم افرادی که تخلف می‌کنند نمی‌توانند در موتور پیشران شوراها در بحث اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مفید واقع شوند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در خصوص رای گیری الکترونیکی انتخابات نیز تصریح کرد:امروز پیگیری ها انجام شد و استانداری خراسان رضوی اعلام کرده است که فعلا اخلال و یا مورد خاصی از نقایص گزارش نشده و پیشنهاد شده است تا اگر با چنین مواردی مواجه شدیم اخذ رأی بصورت دستی انجام شود تا این موضوع مردم را نگران و دغدغه مند نکند.

ابراهیم سیفی، بازرس ویژه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور نیز در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی شهرستان قوچان، مطرح کرد: در این دوره، تعداد بازرسین ویژه را افزایش دادیم و حتی در روستاها هم بازرس اعزام کردیم تا در بحث انتخابات بتوانند به بهترین شکل نظارت داشته باشند.

وی بیان اینکه تا کنون تخلف خاصی صورت نگرفته و موضوع خاصی گزارش نشده است، گفت: اگر تخلفی اعلام شود، از طریق هیات نظارت گزارش داده خواهد شد می‌شود تا در این صورت گرفته صندوق باطل شود.

 سیفی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی نیز یادآور شد: از قبل، پیرامون رعایت پروتکل های بهداشتی هماهنگی های لازم انجام گرفته تا شعب اخذ رأی بصورت کامل به ماسک و مواد ضد عفونی کننده مجهز باشند  و همچنین از افراد بدون ماسک به شعب اخذ رأی، ممانعت به عمل می آید و در جهت اطلاع رسانی و رعایت پروتکل های بهداشتی بنر هایی بیرون صندوق نصب شده است. تاکنون تخلفی پیرامون عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش نشده است. 

کدخبر: 697875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟