بانک کشاورزی ۴۴۵۵ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی استان همدان هوشنگ حیدرنژادیان بیان کرد: نقش کشاورزی در تامین و امنیت غذایی در جامعه بی بدیل است و غذا و تمدنی که امروز وجود دارد ضروریات بدیهی و استقلال یک مملکت است.

وی با اشاره به اینکه  بانک کشاورزی بازوی اقتصادی دولت با قدمتی 88 ساله رفیق سرد و گرم مردمانی است که با عرق جبین تلاش می کنند تا سفره های ما پر برکت باشد، افزود: استقلال غذایی زیر توسعه اشتغال و کارآفرینی است و تامین کننده اصلی نیازهای اصلی بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های که دولت‌های مختلف بر عهده بانک کشاورزی گذاشتند نشان از اهمیت این بانک دارد، اظهار داشت: یک هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۱۸ طرح غیر حمایتی و ۹۶۴ فقره تسهیلات به میزان ۴۰۹ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی استان همدان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان ادامه داد: در مجموع ۳۲ هزار و ۹۹۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف سال گذشته پرداخت شده است که مهمترین آنها در بخش اشتغال پایدار روستایی است.

حیدرنژادیان ادامه داد: از حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی یک هزار و ۵۰۵ فقره تسهیلات به میزان یک هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه سال گذشته به ۳۶۴ نفر پرداخت شده است، اظهار داشت: هیچ واحد تولیدی سال ۹۹ به تملک بانک کشاورزی درنیامده و تعداد محدود واحدی تملک شده مربوط به پنج سال پیش است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان بیان کرد: میزان مطالبات غیرجاری بانک مسکن از مشتریان ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است که ۳۵ درصد مجموع مطالبات ۱۸ بانک موجود در استان را شامل می شود و در این باره رتبه نخست را در بین بانک های استان همدان دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اعلام اینکه آمار چک های برگشتی بانک کشاورزی کاهشی بوده است، عنوان کرد: قوی شدن بعد نظارتی بانک در پرداخت ها، فرهنگسازی از سوی همکاران، خوش قولی مشتریان و متعهد بودن به بانک عامل این کاهش است.

 

کدخبر: 697053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟