هشدار برای افزایش حوادث غرق شدگی

به گزارش رکنا از اردبیل غریبانی بیان کرد: در سال ۹۸ نیر ۲۲ نفر در استان بر اثر حوادث غرق شدگی جان خود را در استان از دست داده بودند.

به گفته وی، این در حالی است که چندین نفر نیز با کمک شهروندان و نیرو‌های امدادی از مرگ نجات یافته‌اند.

او کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه ارس در شمال استان و نیز رودخانه قزل اوزن در جنوب اردبیل را از جمله کانون‌های بروز حوادث غرق شدگی ذکر کرد.

وی بیان کرد: گرمای بی سابقه در سال جاری در حالی که هنوز وارد تابستان نشده‌ایم احتمال بروز حوادث غرق شدگی را بویژه در مناطق گرمسیری استان اردبیل افزایش داده است.

غریبانی با بیان اینکه عدم آشنایی به فن شنا و رغبت کودکان و نوجوانان به شنا در کانال‌های آب کشاورزی منطقه مغان و رودخانه‌ها خطر غرق شدگی و جان باختن آن‌ها را افزیاش داده و خانواده‌ها در این ایام باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

کانال‌های بزرگ و عمیق آب کشاورزی در منطقه مغان آب را از رودخانه ارس به مزارع کشاورزی در اقصی نقاط منتقل می‌کند. در سال جاری سه نفر بر اثر سقوط به این کانال‌ها جان باخته اند.

هفته گذشته نیز در حادثه‌ای ناگوار چهار جوان به هنگام تفریح در کنار رودخانه قزل اوزن در شهرستان کوثر به داخل آب سقوط کردند که ۲ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲ نفر نجات یافتند.

 

کدخبر: 694402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟