قرار نیست کشور را محصور کنیم

به گزارش رکنا از هرمزگان، ابوالقاسم جراره رییس ستاد مرکزی انتخابات آیت الله رییسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در نشستی خبری، با اشاره به فعالیت های ستاد مردمی در استان، گفت: افراد و ستادهایی که حکم فعالیت ستاد مردمی دارند تا هنگامی که فعالیت آن ها مغایر با سیاست گذاری های کلان ستاد مرکزی و استانی نباشد مانعی ندارد.

وی افزود: ستادهای مردمی به منظور هم افزایی و خارج  از سلایق سیاسی و اجتماعی شکل گرفته و ستاد استان از  ظرفیت چهار نماینده مجلس شورای اسلامی و در کنار آن از جریان های مختلفی مثل شورای ائتلاف، وحدت و پایداری، افراد موثر سیاسی و همه جریانات فعال در این حوزه بهره می برد.

رییس ستاد مرکزی انتخابات آیت الله رییسی در هرمزگان، گفت: همه فعالیت های ستادهای مردمی باید تابع سیاست گذاری ستاد مرکزی استان باشد و هیج ستاد مردمی نباید خارج از حوزه وظایف تعریف شده ستاد مرکزی عمل کند.

جراره تصریح کرد: از همه افرادی که دل در گرو این تفکر دارند و  برای نجات کشور و مردم از شرایط موجود که حاصل بی تدبیری، فساد و تعامل غیر موثر با کشورهای غیر متخاصم است تقاضا داریم برای خروج از این وضعیت تلاش کنند و زمینه استقرار دولت اسلامی که مقدمه تشکیل یک تمدن اسلامی خواهد بود را فراهم کنند.

وی همچنین از تشکیل ستادهای شهرستانی در هرمزگان خبر داد و افزود: در شهرستان بندرعباس حسام صمیمی، قشم عبدالحمید حسن زاده، بندرلنگه محمدعلی خاوند، بوموسی حسین مرادزاده، کیش مصطفی ذوالنوری، پارسیان عبدالله زراعتی، رودان حجت الاسلام احمد فاضل پور، میناب محمود روح الدینی، سیریک یوسف زرهی، بشاگرد عباس دانشمند، جاسک عبدالرحیم شهریاری و در شهرستان بندرخمیر مجید یزدانی به عنوان رؤسای ستادهای شهرستانی انتخاب شده اند.

جراره اضافه کرد: ستادهای شهرستانی باید ضمن تعامل با برگزارکنندگان انتخابات، مشی خود را بر اساس ایجاد یک رقابت سالم و تشویق مردم به حضور در انتخابات تعریف کنند و زمینه را برای انتخاب اصلح از سوی مردم که از نگاه ما آیت الله رییسی گزینه قابل اتکاء و اصلح است فراهم کنند.

وی همچنین از احتمال سفر استانی آیت الله رییسی در ایام تبلیغات انتخاباتی به دو استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و نگرانی هایی که در زمینه کرونا وجود دارد،امکان سفرهای محدود برای کاندیداها وجود دارد و آیت الله رییسی دو سفر استانی خواهد داشت که یکی از این سفرها به استان های جنوبی خواهد بود و ما نیز در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرده ایم.

رییس ستاد مرکزی انتخابات آیت الله رییسی در هرمزگان در این نشست خبری به مباحث اقتصادی کشور و استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان درآمد قابل توجهی دارد اما سهم استان از این حجم زیاد از درآمدها اندک است؛ توزیع عادلانه ثروت در کشور یکی از سیاست های اصلی دولت رییسی خواهد بود و به طور قطع نظام عادلانه ای در توزیع ثروت در کشور شکل  خواهد گرفت و در دولت آینده تلاش خواهیم کرد ضریب جینی را به صفر نزدیک کنیم و شکاف طبقاتی که طی این سال ها به واسطه بی ثباتی اقتصادی افزایش مضاعفی پیدا کرده را سامان دهیم.

وی استقرار دفاتر شرکت ها و صنایع بزرگ استان به محدوده جغرافیایی هرمزگان را یکی از راهکارهای افزایش درآمدهای عنوان کرد و گفت: با انجام این کار، نظام عادلانه تری بر حوزه درآمدی هرمزگان حاکم  می شود که از این موضوع در دولت آینده دفاع خواهیم کرد.

جراره، جوان گرایی را یکی از شاخص های مهم دولت رییسی برشمرد  و با اشاره به برخی از اقدامات آیت الله رییسی در طول تصدی پست های مدیریتی در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه، اظهار کرد: ایشان به جوان گرایی اعتقاد و باور دارند، چه در زمانی که در آستان قدس مسئولیت داشتند و چه در زمان تصدی پست ریاست قوه قضائیه؛ آیت الله رییسی در بدنه مدیریت کلان قوه قضائیه از جوانان استفاده کرده و این نگاه را به معنی واقعی عملیاتی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ستاد مرکزی در خصوص انتخابات شوراها به طور مستقیم از اشخاص حمایت خواهد کرد یا خیر، گفت: انتخابات شوراها از یک سو به منظور افزایش مشارکت و از سوی دیگر به دلیل جایگاه مهم این پارلمان محلی و لزوم انتخاب اصلح باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که اگر دولت پاکدست و توانمندی انتخاب کنیم  و در کنار ان شورای خوبی انتخاب کنیم باعث می شود مدیریت شهری خوبی شکل بگیرد و زمینه تحقق دولت اسلامی را فراهم می کند.

جراره افزود: ما به عنوان ستاد مرکزی تنها شاخص های انتخاب خوب را مطرح می کنیم اما شخصی را معرفی نخواهیم کرد

رییس ستاد مرکزی انتخابات آیت الله رییسی در هرمزگان، دولت رییسی را دولت فرصت ها نامید و  با بیان اینکه یکی از این فرصت ها نسل جوان است که به تناسب شورو وهیجان و فوایدی که برای کشور دارد، نیازهایی نیز دارد، اظهار داشت: لازمه برطرف کردن این نیازها یک رفتار خوب حاکمیتی است که متاسفانه در هشت سال گذشته شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت ها در حوزه هایم مختلف به‌ویژه در حوزه مسکن هستیم و با شرایط موجود خیلی از مردم وجوانان نه تنها قادر به تهیه مسکن نخواهند بود بلکه در باب تأمین مسکن استیجاری هم دچار شکل هستند که اصلاح این روند یکی از سیاست های اصلی دولت مردمی خواهد بود.

وی گفت:در حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج ، برنامه های تدوین شده‌ای وجود دارد و این قول را خواهیم داد که دولت اینده امید را به مردم برخواهد گرداند و این نیازمند اثبات نیست چرا که در زمان مسئولیت آیت الله رییسی در استان قدس رضوی و قوه قضاییه، این امیدآفرینی را ایجاد کردند، رضایتمندی مردم را بالا بردند و  امیدواریم با اسقرار دولت مردمی، شاهد ایران قوی باشیم.

جراره به موضوع سیاست خارجی نیز ورود کرد و ادامه داد: ما قرار نیست کشور را محصور کنیم، ما مذاکره می کنیم اما مذاکرات ما عزتمندانه خواهد بود؛ هر زمانی که مذاکره برای کشور  و مردم منفعت داشته باشد، منعی برای آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: دنیا محصور به چهار یا پنج کشور نیست و تعاملات جدی اقتصادی را با کشورهای همسایه برقرار خواهیم کرد و تنها کشور یا رژیمی که به رسمیت نمی شناسیم، رژیم صهیونیستی هست اما با سایر کشورهای دنیا گفتگو  و مذاکره می‌کنیم و حق مردم و کشور  را مطالبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ

 

 

 

 

 

کدخبر: 693117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟