آینده شما چقدر می ارزد ؟

به گزارش رکنا از اردبیل، نمی دانم چند نفر از شما کلاس اول ابتدایی را به یاد دارید ،معلم اول ابتدایی تان را به یاد دارید ،فراموش نکردید که برای یاد گیری حتی از معلم نیز کتک خورده اید !

آن زمان فکر می کردید همان یادگیری های سخت و مشق های طاقت فرسا امروز شما را در  جایگاهی قرار داده که می توانید بنویسید و بخوانید .

مطمئنا اگر جزو افرادی هستید که امروز برای شهر و دیار خود تصمیم می گیرید پس حتما تلاش های زیادی کردید تا توانستید برای آینده خود به جایگاهی برسید که روزی برای شما آرزو بود .

در فضای اجتماعی دنیا انتخابات نیز یک امتحانی است که برای هر فرد به صورت رایگان و آسان در نظر گرفته شده و در آن قرار است آینده خود را ترسیم کنیم .

آینده ای که امکان دارد یا یک امتحان اشتباه یا درجا بزنیم و یا اصلا مردود و مشروط باشیم .

آزمون های ریاست جمهوری با نمایندگی مجلس و شورای شهر در حد خود تفاوت عمده ای دارد و سطح آن معیشت زندگی را تامین و حتی برای بهتر زندگی کردن نیز سطوحی متغیر دارد.

در انتخابات ریاست جمهوری آینده معیشت روزانه و بهبود کیفیت زندگی و در کل جریان زندگی را امتحان می دهیم یعنی در یک انتخاب اشتباه می توان گفت حتی قادر نیستیم روغن خوراکی خود را نیز تامین کنیم.

در امتحان نمایندگی مجلس نیز قوانین یا تسریع در بهبود شرایط زندگی برای سالهای سال مورد امتحان مردم قرار می گیرید بگونه ای که اگر قانونی وضع می شود سالهای سال یا کارمان را آسان می کند و یا متاسفانه تبصره های بی شمار، مزه قانون را نیز از بین می برد.

اما  در نهایت انتخابات شورای شهر را از نظر عمومی مهمتر از دیگر انتخابات می توان تاکید کرد چرا که انتخابات شورای شهر مستقیما در زندگی مان تاثیر می گذارد یعنی لمس وجود این نهاد تاثیر گذار را در خانه ای که در آن می نشینیم می توان دید .

در واقع انتخاب و امتحان هر دوره چهارساله آزمونی است که در آن هیچ چیزی شوخی نیست یعنی قرار است آینده ای که نمی دانی چه خواهد شد را مدیریت کنی !

در واقع اگر فکر خود ،فرزندان و شهری که قرار است در آن لذت ببری ارزشمند است یعنی هیچ کس نمی خواهد آینده اش را به خطر بیاندازد پس بدون شک انتخاب گزینه های اصلح،  آینده که ارزش آن از همه ارزش های دیگر بالاتر است مهمترین وظیفه یک انسان در قبال آینده فرزندان این میهن است و هیچ وقت نباید اجازه دهیم کسی آن را با چیزی معامله کند .

فروش رای در امتحان انتخابات نهایت بدبختی و بیخیالی مان را نشان می دهد و اگر کسی ما را دوست داشته باشد به جای تقلب رساندن بیهوده ، سواد انتخابات را آموزش می دهدتا خوب انتخاب  کنیم چرا که هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نخواهد گرفت .

روایتی برای این یادداشت مان را تقریبا همه ما شنیدیم که می گویند کسی محل نشستن خود در کشتی را سوراخ می کرد و در مقابل اعتراض دیگران با گستاخی می گفت به کسی ربطی ندارد که من اینجا را سوراخ می کنم و همان سوراخ کشتی همه را غرق می کند پس بدون شک اجازه ندهیم که کج اندیشان منفعت طلب کشتی آینده مان را سوراخ کند چون همان شخص در کنار ما غرق می شود به خودمان و آینده خودمان دلسوزی کنیم ...

امین مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 692508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟