جذب ۷۵نیروی اورژانس طی ماه آینده در همدان

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی حبیب معصومی به ظرفیت‌های اورژانس استان اشاره و اظهار کرد: اورژانس استان همدان از پتانسیل ۴۵۰ نفر نیروی انسانی،۶۱ پایگاه جاده‌ای و هوایی و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل و ظرفیت بیمارستان صحرایی ۲۵ تا ۳۰ تخته برخوردار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اورژانس هوایی از مرداد ماه سال ۹۳ به استان اضافه شده است عنوان کرد: از همان زمان تا به امروز ۴۱۷ مأموریت هوایی در حوزه اورژانس هوایی انجام شده‌است و ظرفیت ۴۰ پد بالگرد در نقاط مختلف استان ایجاد شده‌است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی ادامه داد: به طور متوسط سالانه ۶۰ هزار مأموریت و ۴۰۰ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در این مجموعه پوشش داده می شود همچنین سالانه ۵ هزار مورد مدیریت جابجایی بیماران بین مراکز درمانی در استان و خارج از استان انجام می‌شود.

وی به فوت ۴۶۴  نفر در حوادث ترافیکی و ۲۷ فوت در حوادث غرق‌شدگی، ۱۲ مورد فوت در حوادث برق‌گرفتگی،۲۴ مورد فوت در موارد سوختگی و ۱۲ مورد مسمویت با قرص برنج طی سال ۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد مصدومین حوادث ترافیکی در سال ۹۸ بیش از ۱۲ هزار نفر بوده‌است که همکاران ما به طور متوسط در سطح شهر با میانگین ۵ دقیقه و در جاده‌ها با میانگین زمان ۹ دقیقه بر بالین مصدوم یا بیمار حاضر می‌شوند.

 

حبیب معصومی از انجام ۵۰ هزار ماموریت اورژانسی طی سال گذشته در همدان خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ماموریت شهری و جاده ای ۴۴ هزار و ۸۲۵ مورد بوده است.

وی با اشاره به ۳۴ هزار و ۹۸۴ مورد ماموریت شهری و ۹ هزار و ۸۴۱ مورد ماموریت جاده ای گفت: ۲۲ پایگاه شهری و ۳۷ پایگاه جاده ای در مجموع ۵۹ پایگاه ۱۱۵ در سطح استان فعال است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با بیان اینکه به طور متوسط هر پایگاه ۲ ماموریت در روز انجام داده است عنوان کرد: متوسط ماموریت در پر تعدادترین ماموریت ۱۰ ماموریت در روز، توسط پایگاه یک شهری همدان با دو کد عملیاتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط ماموریت در کم تعدادترین ماموریت دو ماموریت در ماه توسط پایگاه جاده ای سد کلان ملایر ثبت شده است افزود: متوسط ماموریت پایگاه هوایی ۱۱۵ در هفته دو ماموریت بوده است.

دکتر معصومی بیان کرد: متوسط انجام ماموریت در پایگاه شهری ۱۱۵ پنج ماموریت در روز و در پایگاه جاده ای یک ماموریت در روز است.

معصومی با اشاره به اینکه دو نوبت آزمون استخدامی داشتیم که در این سالها یک بار ۹۳نفر و بار دیگر ۴۰نفر جذب شدند افزود: سال گذشته ۷۵نفر در آزمون پیمانی پذیرفته شده‌اند که ماه آینده جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۳نفر نیروی ۸۹روزه و شرکتی جذب و ۴۰نفر نیروی طرح و تمدید طرح اضافه شدند خاطرنشان کرد: برای نخستین بار چارت سازمانی همه پایگاه‌ها گرفته شد که ۶۶۰پست مصوب دارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان یاد آور شد: به خاطر مشکلات موجود در تامین آمبولانس در کشور آمبولانس‌های استان در استان اصفهان بازسازی می‌شوند که از سال ۹۲تاکنون ۵۰درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس راه‌اندازی شده که یک میلیاردتومان در این خصوص هزینه شده و در چند روز آینده به طور کامل کار به اتمام خواهد رسید افزود: راه‌اندازی واحدmcmc از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معصومی با اشاره به اینکه عمر ۷۰دستگاه آموبولانس موجود کمتر از هشت سال است گفت: تعداد پایگاه‌ها از سال ۹۲به بعد از ۴۰به ۶۶مورد رسیده که البته ۴دستگاه با استقلال دانشکده اسدآباد در اختیار این شهرستان قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه ۲۶پایگاه اورژانس طی هشت سال گذشته اضافه شده است که وضعیت خیلی خوبی در کشور داریم افزود: در هشت سال اخیر ۲۱۶بیسیم دیجیتال به قیمت ۲۰میلیارد ریال خریداری شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه از مهرماه سال ۹۲تاکنون کارانه برای کارکنان پرداخت شده است و یک خودرو فرماندهی از وزارتخانه جذب شده است گفت: در حال حاضر تمام کارکنان پرونده سلامت دارند.

دکتر معصومی به انجام ۴۲۵مورد ماموریت هوایی از خردادماه سال ۹۳تاکنون اشاره کرد و افزود: سال ۹۸،۴۳۴فوتی حوادث ترافیکی در مرکز ثبت شد که سال گذشته به ۳۶۰مورد رسیده بود و خوشبختانه برای نخستین بار طی ۱۵سال اخیر به زیر ۴۰۰نفر فوتی رسیدیم.

وی بیان کرد: سال ۹۸تعداد مرگ ناشی از غرق شدگی ۲۷مورد، برق گرفتگی ۱۲مورد ، ناشی از سوختگی ۴۲مورد، قرص برنج ۱۲مورد، مصمومیت با(CO) ۱۵مورد ، خودکشی ۱۵۸مورد بود و ۱۲هزار و ۲۹۰مصدوم ناشی از تصادف بیمارستانی نیز در بیمارستان درمان شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها ۵دقیقه و در جاده‌ها ۹دقیقه است عنوان کرد: همدان بیشترین تعداد پایگاه‌های اورژانس تکلیفی را در مقایسه با استان‌های دیگر راه‌اندازی کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸یک هزار و ۲۱۲نفر از بیماران درمانگاه‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شدند گفت: ۱۴۸مورد جابه‌جایی بین بیمارستانی انجام شده و ۱۵۴نفر نیز از بیمارستانهای دیگر به بیمارستان‌های همدان منتقل شدند.

دکتر معصومی با بیان اینکه آموزش‌های کمک‌های اولیه در سال ۹۸، ۱۱هزار مورد بوده است خاطرنشان کرد: در این سال ۲۹۶مورد حادثه ویژه گزارش شده و ۵۴مورد احیای موفق داشتیم.

وی با اشاره به میزان رضایتمندی انجام شده به صورت ماهانه گفت: ۸۵درصد از مردم به طور کامل از عملکرد ما راضی هستند و ۱۴درصد نسبی و یک درصد ضعیف بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه سه موسسه آمبولانس خصوصی در استان وجود دارد که ۸۰۰ماموریت در سال ۹۸انجام داده‌اند افزود: بیشترین ماموریت متعلق به پایگاه شماره یک پاستور بوده که در طول سال بیش از ۵هزار مورد ماموریت انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مصدومین چهارشنبه پایان سال در سال ۹۸، ۱۱۰مورد بود و سال گذشته به زیر ۱۰۰نفر رسیده بود به موفقیت‌های کسب شده در طول هشت سال در این مرکز پرداخت و گفت: سال ۹۸نخستین بار بود که وزارت بهداشت طرح جامع نظارت را انجام داد و ما در بین ۶۵دانشگاه رتبه یک را به دست آوردیم.

سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 688963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟