جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در بندرعباس

به گزارش رکنا از هرمزگان، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت انتخابات در این استان اظهارداشت: تعداد کل داوطلبان انتخابات شورای شهر در 45 شهر استان هرمزگان 917 نفر بوده ‌که از این تعداد 93 نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: 766 نفر از ثبت نام کنندگان متقاضی شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر های هرمزگان هیئت اجرایی تایید صلاحیت شده و صلاحیت 58 نفر در این مرحله احراز نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکید کرد: در هیئت نظارت شهرستانی 665 نفر تائید صلاحیت و 98 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند و مجددا در هیئت نظارت استانی 27 نفر رد نظارت شده‌اند.

رئوفی تصریح کرد: تاکنون 692 نفر برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهرهای هرمزگان تائید صلاحیت شده‌اند و معترضین نیز اعتراض خود را به هیئت مرکزی اعلام کرده‌اند که تا یکی دو روز آینده نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان هرمزگان نیز 8 هزار و 306 نفر جهت شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی عنوان کرد: از این میزان ثبت نامی 8 هزار و 132 نفر در هیئت اجرایی تایید صلاحیت و 138 نفر رد صلاحیت شده‌اند.

رئوفی تاکید کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان 36 نفر انصراف داده‌اند و مراحل بررسی آنها تا 30 اردیبهشت ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: برای اولین بار در شهر بندرعباس انتخابات شورای شهر به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود که با در اختیار قرار دادن یک کارت شارژ یکبار مصرف و از طریق ورود کد انجام می‌شود.

وی افزود: از مزایای برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر این است که در حدود نیم ساعت کار شمارش آرا انجام شده و نتایج اعلام خواهند شد.

رئوفی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی 600 صندوق الکترونیک در نظر گرفته شده است که برای هر شعبه 2 صندوق و برای شعب اخذ رای شلوغ 5 صندوق قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/حیدری

کدخبر: 688672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟