تعیین ۴۳۰ حوزه برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در خراسان رضوی

به گزارش رکنا، قاسمعلی خدابنده در این خصوص افزود: به دلیل اهمیت فراوانی که نمرات ۲ پایه‌های نهم و دوازدهم در آینده و سرنوشت دانش آموزان دارد ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات این پایه ها گرفته است و درخواست ما از خانواده‌ها نیز این است و در این خصوص همکاری لازم را هم با دانش‌آموزان و هم با معلمان و مدیران مدارس داشته باشند.

وی ادامه داد: شمار حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی در این بخش نسبت به پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:سوالات امتحانات نهایی بر اساس آموزش‌های مجازی طراحی خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند بر اساس تلاش خود نمرات خوبی کسب کنند.

خدابنده افزود: بر همین اساس ۴٣٠ حوزه برگزاری امتحانات نهایی و ۱۵ حوزه تصحیح اوراق امتحانی در پایه دوازدهم آماده برگزاری امتحانات خردادماه سال ١۴٠٠ هستند.

وی ادامه داد: حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است لذا در این چارچوب همه امکانات و تلاشها به کار گرفته شده است تا کمترین مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک بهداشتی برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی الزامی است همچنین آوردن کیف، موبایل، کتاب و وسایل اضافی به حوزه های امتحانی ممنوع است.

خدابنده افزود: بازه زمانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خرداد ماه سال جاری خواهد بود و امتحانات هماهنگ پایه نهم نیز در بازه زمانی ٢٩ اردیبهشت تا ١٩ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزشیابی دانش آموزان در دوره ابتدایی نیز در قالب اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده مطابق با اهداف برنامه درسی مصوب هر درس در طول سال تحصیلی و برگزاری آزمون‌های عملکردی توسط معلم و نظارت مدیر مدرسه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: معلمان و مدیران مدارس دوره ابتدایی تا دهم خرداد ماه فرصت دارند نتایج ارزشیابی‌های کیفی توصیفی را ثبت کنند.

کدخبر: 687499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟