هیچگونه مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا در زندان های استان نداشته ایم

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی حفظ سلامت زندانیان را یکی از اولویت های دستگاه قضایی در شرایط کرونایی کنونی خواند و اظهار داشت: در کنار رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در زندان ها، تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد هم در این ایام مشمول مرخصی شده اند.

وی افزود: هر چند تعداد زندانیان ما از ظرفیت اسمی زندان ها بیشتر است، اما در مقایسه با سنوات گذشته و با وجود افزایش ورودی پرونده ها تعداد زندانیان تقریبا افزایشی نداشته که این یک موفقیت محسوب می شود.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه پروتکل های بهداشتی در زندان های کرمانشاه به شدت رعایت می شود، تصریح کرد: همچنین برای تمام زندانیان تازه وارد قرنطینه اعمال می شود.

کرمی عنوان کرد: تاکنون جمعا حدود 20 تا 30 نفر از زندانیان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که آن هم زندانیان تازه وارد بوده اند که قبل از ورود به زندان قرنطینه شده و پس از بهبودی به زندان ورود کرده اند.

وی اعلام کرد: همچنین هیچگونه مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا هم در زندان های استان نداشته ایم.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی میزان تردد زندانیان به شعب دادسرا هم کاهش پیدا کرده، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دادرسی الکترونیکی در تمام استان راه اندازی شده، بنابراین در همه شعبات قضات می توانند بصورت مستقیم و به شکل الکترونیک با زندان ها ارتباط برقرار کنند و سولات خود را از زندانی بپرسند و زندانی هم دفاع خود را انجام دهد.

کرمی در پایان گفت: این مسئله در راستای حفظ سلامت بیشتر زندانیان و کاهش تردد آنها به زندان ها صورت گرفته که اقدام موفقیت آمیزی است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 685801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟