عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهرگفت : مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مناطق آزاد برای بوشهر مزایای کم با تنش های بزرگ دارد.

سیدحسین معروف افزود:به دلیل انتقاداتی که درباره مناطق آزاد قبلی مطرح بوده، این بار مجمع تشخیص مصلحت نظام 7 منطقه آزاد جدید را با رویکرد صنعتی مصوب کرده است.

این بدان معناست که واردات کالای لوکس مثل خودرو که در افکار عمومی از ایجاد منطقه آزاد انتظار می رود یا خرده فروشی و کالای چمدانی که باعث جذابیت توریستی در کیش و قشم شده وجود ندارد.

به گفته سیدحسین معروف، اگرچه این موضوع برای سرمایه گذاری های صنعتی می تواند موثر باشد، اما وقتی روابط بین المللی ما دچار چالش است و نرخ سرمایه گذاری و رشد اقتصادی زیر صفر است، در این خصوص چشم انداز امیدبخشی متصور نیستیم. این درحالی است که عملا معافیت ارزش افزوده مناطق ویژه و آزاد هم از ابتدای امسال برداشته شده و بحث دریافت مالیات در این مناطق هم در راهروهای دولت مطرح می باشد، از این رو می توان گفت منطقه آزادی که مردم انتظار داشته اند رقم نخورده و یک شیر بی یال و دم اشکم شده است.

معروف در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از زمانی که خبر تصویب منطقه آزاد بوشهر رسانه ای شده، شاهد تماس های زیادی خصوصا از افراد مستاجر بوده که می پرسند حالا چه خواهد شد و خرید و فروش و اجاره متوقف گردیده و تنشی را به شهر وارد کرده است. من معتقدم منطقه آزادی که مصوب شده، در شرایط فعلی مزایای کم با تنش های بزرگ بوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر به اظهارات معاون اول رییس جمهوری در پیام رسان کلاب هاووس اشاره کرد و گفت: اخیرا جهانگیری گفت که دولت می خواسته برای دل خوشی مردم مناطق آزاد را مصوب کند، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری نکرده است. عملا می بینیم ضعف های ناشی از یک حکمرانی خوب و مدیریت موثر اقتصادی و روابط بین الملل را می خواهند با دل خوش کنک هایی مثل مناطق آزاد پوشش دهند. حکایت این مناطق آزاد مثل بیماری در کما است که روی تخت بیمارستان به وی دستگاه وصل است، الان پزشک دنبال نمره چشم اوست.

 

کدخبر: 685144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟