کاهش محسوس دمای هوا  در اردبیل

به گزارش رکنا اردبیل،  براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل، بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و از صبح امروز شاهد ابرناکی، تندباد موقتی،  کاهش محسوس دمای هوا، رگبار باران گاهی توام با رعد و برق، احتمالاً اصابت صاعقه، بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.

بر این اساس، این سامانه بارشی تا صبح روز دوشنبه این هفته در سطح استان اردبیل فعال خواهد بود و از این‌رو با تاکید بر هشدار صادره هواشناسی(سطح زرد) رعایت اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

براساس وضعیت آب و هوایی، تا روز دوشنبه، اجتناب از تردد غیرضروری به‌ویژه در ارتفاعات، نواحی کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات استان و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه شده است.

طی روز سه شنبه(۱۴ اردیبهشت) نیز با توجه به تداوم گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی، طی ساعات بعد از ظهر و عصر رشد ابرهای همرفتی و در برخی از نواحی استان رگبار پراکنده باران احتمال می‌رود./مولاخواه

 

کدخبر: 683165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟