در منازل مسکونی از اتصال برق غافل نباشیم

به گزارش خبرنگار رکنا از سمنان؛ مدیر عامل سازمان آتش نشانی و  خدمات ایمنی شهرداری سمنان سعید در ادامه گفت: با توجه به تجزیه و تحلیل کارشناسان و علت یابی های صورت گرفته در طول سال بعد از اتصالی برق ، دپو ضایعات در منزل ، نشت گاز پیک نیک ، هود آشپزخانه،نشت گاز، حریق سماور و آبگرمکن به ترتیب دیگر موارد علت وقوع حریق مسکونی در سال 99 بوده است.

سعید اسمعیل پور در ادامه ضمن اشاره به اینکه هرکدام از این علت ها می تواند به دلیل رعایت نکردن نکات و توصیه های ایمنی صورت پذیرد یادآور شد: در حریق هود آشپزخانه ، به دلیل تجمع روغن و ... ناشی از پخت و پز ،نظافت به موقع و مرتب فیلترها ، فن و ... میتواند از بروز حریق جلوگیری کند . و یا بعنوان مثال در حریق ناشی از سماور ، به علت زیاد بودن شعله در دراز مدت و تبخیر شدن آب داخل مخزن و رسیدن حرارت زیاد به بدنه سماور ، در ادامه ذوب شدن شلنگ گاز میتواند فاجعه ای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رییس سازمان آتش نشانی سمنان در ادامه ضمن اشاره به اینکه بروز حریق های ناشی از اتصالی برق را استفاده نکردن از شارژ های موبایل در دراز مدت در پریز برق و همچنین گرفتن چند انشعاب از سه راهی برق که باعث کشیدن بار زیاد از جریان برق شده که در ادامه آتش سوزی را به همراه خواهد داشت عنوان کرد و گفت: با تعویض به موقع شلنگ های وسایل گاز سوز و همچنین استفاده از بست های مناسب و در صورت خرابی این وسایل و تجهیزات با مراجعه به متخصصین و تعمیرکاران مجاز در این حوزه میتوان از بروز نشت گاز و در ادامه آتش سوزی جلوگیری کرد.

وی در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از عوامل پرخطری که در منازل مشاهده شده دپو و جمع آوری وسایل بی مورد ( ضایعات) در بالکن ها ، راه پله ها و ... می‌باشد که با توجه به قابل اشتعال بودن اکثر این ضایعات با رسیدن کوچکترین جرقه و یا شعله شاهد حوادث آتش سوزی جبران ناپذیری بودیم .

اسمعیل پور در پایان گفت : همانطور که تا به امروز همشهریان عزیز با رعایت نکات ایمنی در کاهش خطرات ما را یاری  کردند در ادامه نیز از این عزیزان یاری و مساعدت داریم که با رعایت این نکات به معنی واقعی به شعار( شهری ایمن با مشارکت شهروندان )برسیم .

رستم زاده /سمنان 

 

کدخبر: 682232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟