جزئیات آتش سوزی در محوطه کلیسای مریم مقدس همدان +فیلم
حجم ویدیو: 2.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16

به گزارش رکنا، محمدامین عقیلی توضیح داد: آتش سوزی ساعت ۱۴ دقیقه بامداد جمعه ۲۳ خردادماه به آتش نشانی اعلام شد و اکیپ عملیاتی ایستگاه مرکزی ۴ دقیقه بعد در محل بودند و نیمه عملیات نیز اکیپ ایستگاه ۱۸ در محل حاضر شد و عملیات حدود ساعت ۱ بامداد به پایان رسید.

وی اضافه کرد: اگر حضور به موقع اکیپ آتش نشانی نبود گسترش آتش سوزی بیشتر می‌شد و احتمال آسیب به بافت تاریخی محوطه هگمتانه و تأسیسات موجود در آن وجود داشت.

عقیلی درباره علت آتش سوزی هم بیان کرد: این اتفاق به علت آتش سوزی علف هرز بود که در راستای پوشش گیاهی موجود در تپه باستانی هگمتانه است و احتمالا بی احتیاطی رهگذران علت آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ضلع شرقی تپه باستانی هگمتانه و قسمت پایانه اتوبوس‌های سرگذر بود، اظهار کرد: مشکل آتش سوزی علف هرز در این منطقه بارها در جلسات مشترک سازمان آتش نشانی با میراث فرهنگی مطرح شده است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این محوطه تاریخی باید تمهیدات لازم را بیندیشد که مانع رشد علف‌های هرز شوند وگرنه پس از رشد پوشش گیاهی آتش سوزی ناگزیر است.

عقیلی با بیان اینکه در این فصل روزانه حدود ۱۰ مورد آتش سوزی پوشش گیاهی داریم، یادآور شد: آتش سوزی در تپه باستانی هگمتانه به علت بافت واجد ارزش تاریخی دارای اهمیت فراوان است و ‌حساسیت‌هایی به دنبال دارد.

وی درباره آتش سوزی چند روز پیش در تپه حاج عنایت هم بیان کرد: علت آتش سوزی در این محوطه نیز پوشش گیاهی بود و آن هم دقیقا شرایطی مانند تپه هگمتانه دارد.

کارشناس روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان گفت: آتش سوزی گیاهی موضوع حساسی است که اگر به موقع مهار نشود به تأسیسات محل حادثه صدمه می‌زند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟