ثبت روزانه ۵۵ تست مثبت کرونا در شهرهای گناباد و بجستان

به گزارش خبرنگار رکنا، دکتر جواد باذلی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد افزود: تعداد تست های مثبت کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستان های گناباد و بجستان در مجموع هشت هزار و ۹۱۴ مورد بود که ۳۱۹ مورد آن مربوط به یک هفته قبل بود.  

وی ادامه داد: به طور معمول روزانه ۵۰ تا ۵۵ تست مثبت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های گناباد و بجستان ثبت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۵ نفر بیمار با تست مثبت کرونا در یک هفته گذشته در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شدند و ۲۵۶ تن به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۹۳۷ مورد تست بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستانها گرفته شده، ۵۴۸ مورد در هفته گذشته انجام شده و این حاکی از  افزایش روند صعودی موارد بستری و ابتلای به این بیماری است.

دکتر باذلی گفت: میانگین فوت نسبت به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور ۲.۹ درصد است که این میزان در گناباد و بجستان بیشتر از این میزان و ۳.۱ درصد است و علت اصلی آن بالا بودن میانگین سنی جمعیت در این شهرستانها است.

وی اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۳۸۰ دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای تزریق به گروههای هدف و دارای اولویت در شهرستانهای گناباد و بجستان دریافت شده که از این تعداد هزار و ۱۸۱ مورد در نوبت نخست و ۲۳۲ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: از این میزان تزریق حدود هزار و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا از نوع آسترازنکا مختص اولویت نخست گروههای هدف شامل اعضای کادر بهداشت و درمان که در دوره قبلی واکسن دریافت نکرده بودند، پاکبانها، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا دوشنبه هفته جاری انجام و بعد از آن اولویت دوم گروههای هدف آغاز می شود.

وی اظهار داشت: واکسن های کرونا که در سطح کشور و به تبع آن گناباد و بجستان تزریق می شود مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و داروی کشور و سازمان بهداشت جهانی است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه بین مردم به حدود ۶۰ درصد و افزایش دورهمی های خانوادگی، علیرغم شیوع موج چهارم کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان، خواستار افزایش احساس مسوولیت عمومی نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه شد.

دکتر باذلی در خصوص شیوع نوع جهش یافته هندی کرونا در کنار گونه انگلیسی گفت: نوع هندی به شدت مسری تر و دارای مرگ و میر بالاتری حتی نسبت به نوع انگلیسی است و به دلیل قرار داشتن استان خراسان رضوی در شرق کشور و نزدیک استانها و مناطق هم مرز با کشورهای پاکستان و هندوستان، دغدغه ها و نگرانی ها افزایش یافته است.

میرشکار/مشهد

کدخبر: 681291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟