وضعیت بد کرونا در لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، محمود ثمینی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: گزارشات حکایت از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش بیماران بستری در استان دارد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد ارائه گزارشاتی بودیم که متاسفانه خبرهای خوبی درباره وضعیت استان های کشور نداشت اظهار داشت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، لرستان در رده چهارم کشور به لحاظ وضعیت بد کرونا قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط استان، محدودیت های هوشمند کرونایی گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید می شود که ضرورت دارد مردم، کسبه و بازاریان و دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای آنها همکاری کنند.

معاون استاندار لرستان ضمن تشکر از همکاری کسبه و بازاریان، تصریح کرد: گزارشات واصله حکایت از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از اصناف و گروه هایی که مجاز به فعالیت در شرایط کنونی هستند، مانند نانوایی ها، قصابی ها و سوپرمارکت ها دارد که تاکید می شود نظارت ها در این زمینه افزایش یابد تا در صورت بروز تخلف برخورد قانونی انجام شود.

ثمینی در ادامه یادآور شد: بر اساس تصمیم ستاد استانی زمان آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی نیز از ساعت ۹ صبح خواهد بود و ادارات با توجه به نوع خدمات خود در شرایط کنونی از یک سوم ظرفیت کارکنان در محل کار بهره گیری کرده و مابقی از دور کاری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از هم استانی ها می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، عزاداری ها، دورهمی و تجمع در پارک ها و بوستان ها در رابطه با مهار و کنترل بیماری همکاری کنند تا بتوانیم به خوبی از این شرایط خارج شویم.

گفتنی است در پایان، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست دکتر ثمینی و با حضور اعضای ستاد به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد که ضمن ارائه گزارش توسط روسای کمیته های ستاد از وضعیت استان، بر اجرای تصمیمات ستاد و دستورالعمل ها تاکید شد.

خرم آباد_ امین پارسا 

کدخبر: 680986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟