ورود ممنوع قطعی این استان در عید بخاطر کرونا / مسافران نیایند!

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم آباد، محمود ثمینی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان لرستان که با حضور اعضا برگزار شد با توجه به وضعیت بیماری کرونا  و سرعت انتشار ویروس افزود: با توجه به شرایط شکننده کرونا، در لرستان هیچ برنامه ای برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اظهار داشت: در ایام خدمت دولت یازدهم ودوازدهم ، فعالیت های زیادی در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و عمرانی، بهداشت ودرمان و... شکل گرفته و لازم است، اطلاع رسانی در این زمینه انجام پذیرد.

ثمینی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار و فضاسازی‌هایی که علیه دولت و اقدامات آن شکل گرفته، تصریح کرد: ممکن است در این زمینه ضعف هایی هم وجود داشته باشد که باید بصورت شفاف اطلاع رسانی شده و مردم را دلگرم کنیم. 

معاون استاندار لرستان بیان کرد: با تضعیف قوای نظام چیزی عاید مملکت نخواهد شد و تنها سوء استفاده دشمنان و یاس و ناامیدی مردم دستاورد تضعیف باشد.

وی افزود: اقدامات قوه مجریه در کنار سایر قوا، اقدامات دولت و نظام است و باید اینها را در همه دستگاههای اجرایی اطلاع رسانی و تبیین کنیم. 

ثمینی با تقدیر از اقدامات جهاد کشاورزی ، صمت و تعزیرات در کنترل بازار که باعث ایجاد آرامش نسبی شده، گفت: در این زمینه اگر چه نقایصی وجود دارد اما زحمات قابل تقدیر است.

مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

وی عنوان کرد: مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند و دولت یارانه کالاهای اساسی را در سال آینده قطع و یا گران نخواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه گفت: در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ چهار انتخابات در کشور به وقوع خواهد پیوست که در استان لرستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و  سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با کمک مردم و دستگاههای اجرایی انجام خواهد گرفت. 

وی افزود به دلیل مشخص بودن نمایندگان لرستان، انتخابات میان دوره ای مجلس و خبرگان رهبری در استان لرستان برگزار نخواهد شد. 

رئیس شورای اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: روند انتخابات از ۱۸ اسفند ماه با دستور وزیر محترم کشور آغاز شده و متناسب با آن با تشکیل هیات اجرایی انتخابات شوراهای شهری در شهرستانهای استان و معرفی معتمدین به هیاتهای  نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی توسط فرمانداران فعالیت آن  آغاز خواهد شد. 

وی افزود: از ۲۰ اسفند ماه در شهر ها فرآیند ثبت نام داوطلبین به مدت یک هفته آغاز می شود و پس از آن در ۱۶ فروردین ثبت نام از داوطلبین انتخابات شورای اسلامی روستاها به مدت یک هفته شروع خواهد شد. 

ثمینی اظهارداشت: در خصوص شرط دریافت عدم سوء پیشینه، این مدرک برای داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر ضروری است اما در مورد شورای اسلامی روستا جز ضروریات نیست مگر با تشخیص هیات اجرایی لازم باشد.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افزود: شروع ثبت نام داوطلبین در سطح ملی از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز انجام خواهد شد. 

معاون استاندار لرستان در ادامه جلسه شورای اطلاع رسانی به موضوع کرونا پرداخت و گفت: با توجه به  سرعت و قدرت انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی موضوع بسیار جدی دنبال می شود و اقداماتی از جمله کنترل ورودیهای استان از سمت خوزستان صورت گرفته و با توجه به  قرمزشدن وضعیت کرونایی ۱۱ شهرستان خوزستان از ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک استان مذکور به لرستان جلوگیری شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان با وضعیت زرد و ۳ شهرستان با وضعیت آبی در لرستان داریم گفت :وضعیت به شدت شکننده است و به محض ورود ویروس این حالت ها تغییر می کند.

هشدار نسبت به مراسم پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری

ثمینی با تقدیر از همکاری مردم طی سال گذشته، از آنها خواست تا موضوع را بسیار جدی بگیرند.

ثمینی از مردم خواست در روزهای پایانی سال از حضور در اجتماعات و ازدحام در مراکز خرید خودداری کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر اینصورت علی رغم تدابیر،  موج چهارم کرونا در پایان اسفند ماه اجتناب ناپذیر است. 

معاون استاندار در پایان ضمن اینکه از مردم خواست که در پنج شنبه پایانی سال از حضور در آرامستانها خودداری نمایند تصریح کرد: در خصوص چهارشنبه پایانی سال و اعیاد شعبانیه نیز انتظار داریم مردم از برنامه های فرهنگی صدا و سیما استفاده کنند وبمنظور پیشگیری ازانتشار  ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از برگزاری هرگونه مراسم خودداری نمایند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا 

کدخبر: 666613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟