عضو فراکسیون امید مجلس: وقایع اخیر نشان داد اغتشاشگران ‌از جاهای دیگر دستور می‌گرفتند

علی اکبری درباره حوادث Accidents اخیرکه در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: مردم حق و حقوقی دارند که باید بتوانند اظهار حق کنند، حرفشان را بزنند و مطالبات را بگوینداما مفهومش این نیست که حرکت مردمی منجر به تخریب، آشوب، اغتشاش و ساختارشکنی شود.

وی با بیان اینکه بارها مردم برای درخواست مطالبات خود مقابله مجلس شورای اسلامی تجمع کردند، گفت: در فضای آرام مردم مطالبات خود را بیان کردند و گاهی مطالبات آنها در صحن مجلس بررسی شده اما اینکه با بهانه احقاق حق اموال عمومی و جان مردم به خطر بیفتد، از سمت هر کسی که باشد پذیرفته نیست.

اکبری با بیان اینکه کسانی که مسبب این کار هستند، باید پاسخگو باشند افزود: وقایع اخیر نشان داد که عده‌ای از جاهای دیگر دستور گرفتند و این موضوع از همه جهات خطرناک‌ است چراکه امنیت کشور را مورد تهدید قرار می‌دهند و باید با شدت با آنها برخورد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مردم به حق خود برسند، بیان کرد: موضوعی که مقداری در این حوادث تاثیر داشت، بحث موسسات مالی و سرمایه‌گذاران آنها بود.

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی در بدو تاسیس این موسسات آن گونه که باید دقت نکردند و مردم هم سرمایه‌های ریز و درشت خود را به این موسسات سپرده بودند، برخی از موسسات نتوانستند جواب مردم را بدهند و اصل سرمایه مردم به خطر افتاد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین بار جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد پیرامون این موضوع تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکنون 11 هزار میلیارد تومان از پول مردم پرداخت شده که می‌توانست صرف رفاه و خدمات عمومی شود ولی به دلیل همین مسائل صرف مطالبات مردم شد.

اکبری با بیان اینکه دولت و مجلس پیگیر مطالبات مردم هستند، خاطرنشان کرد: ابعاد کار وسعت زیادی دارد و برای حل کامل آن نیاز به زمان است.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه براساس اطلاعات بالغ بر98 درصد مشکل مردم حل شده است، گفت: دو درصدباقی مانده هم یا ارقام سنگین یا ابهاماتی داشته اما در هر صورت هم دولت و هم مجلس در پی حل این مشکل هستند.

وی با تاکید بر اینکه ساختارشکنی و آشوب نشان از این دارد که عده‌ای از جاهای دیگر دستور می‌گرفتند، افزود: نظام اقتدار کافی برای حل این مشکل دارد و هم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و هم مردم وارد صحنه شدند، مردم با حضور خود مخالفت خود را با این گونه رفتارها اعلام کردند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: کشورهایی که با ما تضاد دارند، دنبال این هستند که با فشار رسانه‌های خود کشور را تحت فشار قرار دهند و به ساختارشکنی دامن بزنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


تسنیم

کدخبر: 343990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟