سرهنگ" محمد عقیل سلگی"در جمع نمازگزاران مسجد شهر تفرش با تبریک فرارسیدن ایام نوروزی، از امنیت به عنوان اصلی انکارناپذیر در جوامع انسانی یاد کرد و بیان داشت: ثبات و ارتقاء امنیت همواره به عنوان یک هدف از مسئولان و اقشار مردمی دنبال شده است .
وی بیان داشت: در هر جامعه امنیت به عنوان ابزار و بستری مناسب و کاربردی در راستای توسعه و انجام فعالیت های اجتماعی به شمار می رود.
این مقام انتظامی پلیس Police جامعه اسلامی را نهادی خدمتگزار برای حفظ و ثبات امنیت شهروندان  دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت در سایه مشارکت همگانی آحاد جامعه تحقق و توسعه می یابد و تک تک افراد یک جامعه باید نقش و مسئو لیت خود را در امنیت اجتماعی شناخته و نسبت به آن پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد: مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی راهبردی هوشمندانه در راستای کاهش هزینه ها و ارتقاء عملکرد مسئولان است که رضایتمندی عمومی جامعه را به همراه خواهد داشت.
سرهنگ سلگی پیامد امنیت در ایران اسلامی را در مشارکت تک تک آحاد جامعه خواند و گفت: مقام معظم رهبری در کلام شان با توجه به ضرورت حضور تک تک آحاد جامعه در انتخابات ، آن را نهادی از وحدت ملی و یکی از شاخصه های اقتدار ملی خواندند که با توجه به اثربخشی این حضور در امنیت اجتماعی باید شهروندان نسبت به این توجیه جامعه عمل بپوشانند.
وی توجه به دغدغه های مردمی با انجام برآوردها و تحقیقات و پیمایش های میدانی را از رویکردهای پلیس شهرستان در سیر کلی به مسائل اجتماعی برشمرد و گفت: سرقت Stealing ، مواد مخدر، عفاف و حجاب و  امنیت فضای سایبری از مهم ترین دغدغه هایی است که پلیس در مسائل اجتماعی شهروندان احصاء کرده و هم اکنون با بهره گیری از ظرفیت های استانی نسبت به آن برنامه ریزی و پیگیری دارد.
سرهنگ سلگی سر منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی را در گرایش افراد به مواد مخدر Drugs عنوان  کرد و بر ضرورت برنامه ریزی فرهنگی در حوزه مبارزه هدفمند با آسیب های مختلف مواد مخدر از سوی نهادها و دستگاه های مربوطه تاکید کرد.
وی یادآور شد: با توجه به شکاف نسلی جوانان و خانواده هایشان، لازم است با نگاه کارشناسی و فرهنگی در تولید محتوای مناسب و بهره گیری از بستر های اینترنتی اقدام کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش در پایان عملکرد شهروندان بر پلیس را ابزاری در ارتقاء کیفی حوزه خدمت رسانی پلیس برشمرد و افزود: سامانه 197 سامانه ای مترقی و هدفمند است که شهروندان می تواند همواره در انتقاد پیشنهادات خود را به صورت مستقیم با مسئولان انتظامی در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟