سرعین دارنده رتبه اول گوشت با کیفیت دامی در استان اردبیل/ 300هزار راس دام در سالجاری واکسینه شدند

به گزارش رکنا از اردبیل؛ دکتر احدیان در آستانه 14 مهر روز ملی دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار رکنا، از کسب رتبه برتر تولید گوشت با کیفیت دامی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال شعار دامپزشکی «دام سالم ،غذای سالم،انسان سالم» توسط سازمان دامپزشکی کشور نامگذاری شده است.

وی افزود: نقش دامپزشکی در تامین غذا و امنیت غذایی  بدلیل گستره فعالیت های دامپزشکی از مزرعه تا سفره غذایی مردم بسیار مهم و تاثیر گذار دانست .

رئیس دامپزشکی شهرستان سرعین خاطر نشان کرد: 6 ماهه اول سال جاری در حوزه نظارت بهداشت عمومی و مواد غذایی تعداد 2200 مورد بازرسی از مراکز عرضه فراورده های خام دامی اعم از قصابی ها ،مرغ فروشی ها،رستوران ها و کبابی ها حتی در روزهای تعطیل بدلیل گردشگری بودن شهرستان سرعین بازرسی و نظارت های مستمر داشتند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان علاوه بر اینکه کشتار غیر مجازی وجود ندارد تمام فرآورده های خام دامی با نظارت دقیق بهداشتی به مردم فهیم شهرستان و مسافران گرامی عرضه می شود و این رقم تا 2.5 تن در روز می رسد .

وی یادآوار شد: در جهت حفظ و حراست از سرمایه های دامی و پیشگیری از هر گونه بیماری های دامی و بیماریهای مشترک انسان و دام حدود 300 هزار راس دام در شش ماهه اول سال جاری برعلیه انواع بیماریها از جمله شاربن ،تب مالت، تب برفکی، هاری و طاعون واکسیناسون دام انجام شده است.

مولاخواه / اردبیل

کدخبر: 830655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟