تست موارد مشکوک آبله میمون در کشور منفی گزارش شده است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل اردبیل؛بهرام عین‌اللهی ‌در جمع خبرنگاران از رایزنی و ملاقات با ‌9 وزیر بهداشت کشورهای مختلف ‌برای صادرات واکسن خبر داد و اظهار داشت: ‌‌حتی می‌توانیم به کشورهایی که از نظر توسعه وضعیت خوبی ندارند، مجانی واکسن بدهیم. در حال حاضر 4 میلیون دُز واکسن آماده داریم و در نخستین محموله 100 هزار دز برای ونزوئلا ارسال کردیم که وزیر بهداشت این کشور دوباره تقاضا کرده مقدار بیشتری ارسال کنیم که باز هم خواهیم فرستاد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نگرانی مردم دربار‌ه‌ آبله میمون خاطرنشان کرد: این بیماری سال‌ها در کشورهای مختلف وجود داشته و مربوط به حیوانات است و به صورت اتفاقی به میمون منتقل شده و به صورت اتفاقی هم به انسان منتقل شده است. این بیماری بیشتر عوارض پوستی دارد و میزان مرگ و میر آن مثل کرونا نیست و خیلی کم است؛ در کشور ما هم تعدادی موارد مشکوک عنوان شده بود که نمونه‌های آن را به انستیتو پاستور دادیم و هیچ کدام از آنها ثابت نشد.

عین‌اللهی افزود: کرونا باعث شد ما زیرساخت‌های واکسیناسیون را بالا بردیم به طوری که امروز ما 6 مرکز تولید واکسن داریم که اینها نه تنها واکسن کرونا بلکه می توانند واکسن هر ویروسی را می‌توانند را تولید کنند.

 

کدخبر: 785997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟