نمایش خردکننده میگ میگ در المپیا استادیوم

به گزارش "ورزش‌سه"، آیا شک داشتید که صاحب مدال طلای دو 100 متر کسی جزء یوسین بولت باشد؟ مردی که حالا به افسانه رقابت های المپیک تبدیل شده و برای سومین بار متوالی قهرمان دوی 100 ازخط پایان زودتر از همه عبور کرد تا مثل دو دوره قبلی ژست آشنایش را برای تماشاگزان حاضر در ورزشگاه المپیا تکرار کند .او در پایان مسابقه گفت : حالا جاودانه شده ام .


>


ورزشگاه محل برگزاری رقابت های دو ومیدانی تا یکی ، دو ساعت قبل از آغزا فینال دوی 100 متر خالی از تماشاگر بود صحنه ای که اصلا به مذاق اعجوبه جامائیکایی خوش نمی آمد . او که دوست داشت نمایش فینالش پرتماشاچی ترین باشد ، تصمیم گرفت از طریق توئیتر خود از علاقمندان و طرفدارانش بخواهد که خود را برای دیدن نمایش او به ورزشگاه برسانند.همین توئیت کافی بود تا طرفدارانش از محله های پایین شهر با اتوبوس و ترن خود را به دهکده المپیک رسانده و تماشاگر نمایش بولت افسانه ای باشند.بولت پس از این قهرمانی گفت: خوشحالم و به خودم افتخار می‌کنم. آمدم تا به دنیا یک بار دیگر ثابت کنم که بهترین هستم.

>



بولت متولد 21 آگوست 1986 در خانواده نسبتا فقیر در شهر شروود کانتنت از توابع استان ترلاونی در جامائیکاست که با گذشت دو دهه از تولدش به بزرگ ترین افتخار ورزش کشورش تبدیل و در رقابت های المپیک القاب بسیاری برای خود پیدا کرد. یوسین بولت با یک متر و 95 سانتی متر قد و 94 کیلوگرم وزن در المپیک 2008 پکن توانست اولین مدال طلا را بر گردن آویخته و در لندن هم عنوان خود را تکرار کند و این بار در ریو او با هت تریک در کسب طلا نامش را برای اولین بار به عنوان دونده ای سه بار متوالی قهرمان دوی 100 متر شده است جاودانه کرد.

>


یوسین بولت بعد از قهرمانی در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی حاضر در ریو گفت:«این مسابقه ایده آل من نبود چون تنها برای بردن مدال دویدم و دنبال ثبت رکورد جدید نبودم». بسیاری از کارشناسان دو و میدانی دنیا اعتقاد دارند بولت که رکورددار 100 متر دنیا است حالا قصد دارد در دوی 200 متر هم بدود و رکورددار این رشته هم بشود، رقابتی که امشب برگزار می شود و بولت برای دومین طلا هم نقشه های زیادی کشیده است.او گفت : اعتماد به نفس بالایی دارم. رقابت 100 متر سخت‌ترین آزمون برایم بود. حالا می‌خواهم طلای 200 متر را هم بگیرم.

>


یوسین در حالی فینال 100 متر را به عنوان نفر اول به پایان رساند که تا ثانیه 6.1 گاتلین آمریکایی از بولت پیش بود اما اعجوبه جامائیکایی در ثانیه 8.7 توانست از رقیب خود پیشی گرفته و بعد هم با حالتی مغرورانه بدون این که به خط پایان بنگرد تنها با تماشای دوربین های تلویزیونی و لبخندی خرد کنننده و حاکی از اعتماد به نفس ،فاتح جذاب ترین رقابت دوومیدانی المپیک شد. او درباره اینکه در ابتدای مسابقه بامداد امروز از «جاستین گاتلین» عقب افتاده بود، عنوان کرد: حقیقت این است آنچه در پخش تلویزیونی دیده می شود، بدتر از آن چیزی است که من احساس می‌کردم. می‌دانستم این اتفاق رخ می‌دهد. گاتلین همیشه خیلی خوب شروع می‌کند، اما آنچه من انجام می‌دهم، نیازمند زمان است.

>

او درباره ادامه کارش در این المپیک می گوید: هدف من کسب سه طلاست و هرچه غیر این ناکامی است . پس ، هیجان با میگ میگ ادامه دارد . ما دو رکورد دیگر از او طلب داریم ؛ چیزی که قطعا به ما اهدایش خواهد کرد.

کدخبر: 191581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟