مروری بر حواشی افتتاحیه بازی های المپیک ریو 2016

مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو از ساعت 22 به وقت محلی و 3/30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ماراکانا آغاز و برگزار شد که با هم مروری بر حواشی این رویداد داریم.
*پس از برگزاری نمایش افتتاحیه، ورزشکاران کشور یونان به واسطه اینکه خاستگاه المپیک مدرن است، رژه المپیک را آغاز کردند. افغانستان نخستین تیمی بود که بعد از یونان رژه رفت .
*در مراسم رژه یک سه چرخه با گلدان‌های سبز رنگ پیشاپیش ورزشکاران حرکت می‌کرد که اشاره‌ای به نماد المپیک سبز داشت. همچنین، یک کودک نیز شاخه‌هایی از برگ درخت قهوه را در دست داشت و در کنار پرچمدار کاروان هر تیم حرکت می‌کرد.
*نکته جالب اینکه در هنگام رژه کاروان عربستان سعودی برای نخستین بار مشاهده شد که بانوان ورزشکار این کشور با حجاب اسلامی در جلوی کاروان با پرچم عربستان حرکت می‌کردند.
*تیم پناهجویان نیز با پرچم المپیک و با حضور پناهجویانی از سراسر دنیا رژه رفت که با تشویق شدید تماشاگران حاضر در استادیوم همراه شد.
*کاروان کشور کویت به دلیل تعلیق ورزش این کشور با پرچم المپیک در مراسم رژه رفتند.
*ورزشکاران پس از رژه از مقابل جایگاه به سمت استندی که در کنار ورزشگاه تعبیه شده بود می‌رفتند و دانه‌های قهوه را به صورت نمادین در این استند می‌کاشتند که جلوه دیگر از شعار بازی‌ها که اشاره به المپیک سبز دارد، بود .
*کاروان کشور جیبوتی با لباسی عجیب در مراسم رژه حاضر شد که تعجب همگان را به همراه داشت. مردان کاروان کم تعداد جیبوتی با دامن سنتی در مراسم رژه رفتند .
*به هنگام رژه کاروان تیم مصر، یکی از ورزشکاران این کشور پرچم عربستان را در دست داشت و آن را به طرز عجیبی تکان می‌داد .
*کاروان تیم اسپانیا با پرچمداری رافائل نادال تنیسور مشهور از مقابل جایگاه رژه رفت. نادال با لبخندی بر لب به شدت مورد توجه عکاسان و دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفت. همچنین ورزشکاران کاروان اسپانیا به هنگام رژه کلا‌ه‌های خود را از سر برداشته با تکان دادن آن به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ دادند .
*کاروان پر تعداد چین به عنوان قهرمان بلامنازع رقابت‌های المپیک بسیار طول و دراز بود و از تعداد قابل توجه‌ای ورزشکار تشکیل می‌شد که با استقبال تماشاگران روبرو شد .
*کاروان آمریکا با پرچمداری مایکل فلیپس نابغه شنای دنیا وارد استادیوم ماراکانا شد و به هنگام رژه از مقابل جایگاه ویژه با استقبال جان کری وزیر امور خارجه کشور آمریکا روبرو شد. کری به هنگام رژه ورزشکاران کشورش با گوشی تلفن همراه خود فیلم برداری می‌کرد .
*لباس ورزشکاران استرالیایی سوژه رسانه ها شد . استرالیایی ها نام تمام ورزشکاران مدال آورشان را بر آستر لباسشان ثبت کرده بودند . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟