بازار داغ نمایشگاه های گروهی با شروع تابستان +عکس

این هفته با رونق گرفتن دوباره گالری ها قریب به ۲۵ افتتاحیه نمایشگاه در پایتخت برگزار می شود؛ نمایشگاه هایی که گاه شهر تهران را سوژه قرار داده اند و گاه روایت های نستالژیک از منظر یک هنرمند را. با ما در گالری گردی این هفته همراه باشید.

نمایشگاه عکس «تهران شهرزندگی» در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه گروهی عکس «تهران شهر زندگی» با آثاری از یونس شکرخواه، شهرام گیل آبادی و ۴۹ عکاس خبری ۲۵ تیر تا ۲ مرداد درفرهنگسرای ارسباران برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه که به نمایش عکس های خبری اختصاص دارد تعداد ۶۰ فریم در ابعاد ۳۰* ۳۰ از ۴۹ عکاس که با تلفن همراه گرفته شده است توسط احسان رأفتی با هشتک tehrandailylife # در فضای مجازی گردآوری شده و با مشارکت آژانس عکس تهران و مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ساعت ۱۰ تا ۲۰ هر روز برای بازدید عموم در گالری شماره یک ارسباران به نمایش در می آید.

>

قرار است کتاب «تهران شهر زندگی» ۲۵ تیر ساعت ۱۷ روز افتتاحیه نمایشگاه با حضور هنرمندان عکاس رونمایی شود.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

نمایشگاه «مدوسا و آدمک های سنگی» در گالری دنا

نمایشگاه تصویرسازی نگین احتسابیان با عنوان «مدوسا و آدمک های سنگی» ۲۵ تیرماه در گالری دنا افتتاح می شود .

در بخشی از استیمنت این نمایشگاه آمده است: در افسانه های یونان باستان مدوسا زن-هیولایی است، با مارهای زهرآگینی به جای موها و چشم های کشنده ای که هرکسی را، که به آن ها خیره شود، تبدیل به سنگ می کند. مدوسا یکی از خواهران گورگن است، از نوادگان زمین و اقیانوس، و تنها خواهری که میراست .

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۳۰ تیرماه در گالری دنا به آدرس میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ میزبان علاقمندان است .

نمایشگاه «ریختار» در گالری ماه

نمایشگاه نقاشی انفرادی مرتضی احمدی با عنوان «ریختار» از روز ۲۵ تیر تا ۱۲ مرداد در گالری ماه برگزار می شود.

>

مرتضی یزدانی در توضیحی درباره این نمایشگاه با عنوان «جستاری در همگرایی تخیل هنری و علمی» آورده است: سیر و تعمق انسان در طول تاریخ برای سامان بخشی به ذهنیات متکثر با رویکرد تجربه گرا و تعالی جو به نتایج گوناگون و شگفتی انجامیده است. حاصل این کشف و شهود معرفتی گاه منتج به همنشینی روایت، هندسه و انتزاع متصل و در عین حال منفصل با «واقع گرایی» شده است. کهن الگوهای این جستجو و کنکاش از نقوش و سنگ نگاره ها تا اوراق کهنه مصور جامانده از دیرباز قابل تشخیص است که بازتاب رهیافت های جادویی، آیینی و حتی علمی انسان در بستر زمان است. در این مجموعه که حاصل بررسی بینامتنی و بینانسلی میان تخیل هنری و تخیل علمی است، فضایی متکی بر تخیلی فردی ایجاد شد که دریافت و برداشت من از دغدغه های انسان جستجوگر ولی گمگشته در طول اعصار و قرون است.

ساعت بازدید از نمایشگاه انفرادی نقاشی «ریختار» از ۴ تا ۸ بعدازظهر است ، گالری ماه روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۸ بعدازظهر باز است و در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی نیز تعطیل است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به گالری ماه به آدرس خیابان آفریقا (جردن) - بلوار گلستان - پلاک ۲۶مرجعه کنند.

نمایشگاه «چهار گوشه» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه عکس های تینا دلنوازی با عنوان «چهار گوشه» در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران ۲۵ تیرماه گشایش خواهد یافت.

در این نمایشگاه عکس هایی با موضوعات اجتماعی و سنتی با عناوین «اینجا خانه ای است پشت کوچه پس کوچه های شهر»، «حیاط»، «درخت»، «تراس»، «گلدان های یاس»، «پیچ امین الدوله و یک خانه با زندگی و ملزوماتش»، «صدا»، «گردش چرخ خیاطی»، «زمزمه دعاهای مادربزرگم» و ... به نمایش گذاشته می شود.

دلنوازی درباره برپایی نمایشگاه آثارش گفته است: این مجموعه روایتی است از روزهای امروز من و او. او بوی همه را می دهد، بویی آشنا، حتی اگر سال ها از استنشاق آن گذشته باشد. بویی که از پنجره زندگی او برخاسته. دریچه ای از پس آینه تمام قد ذهن او به دنیای در حال گذر ما، در خانه ای با چهار گوشه دنج.

>

در این نمایشگاه ۲۰ اثر مستند (اجتماعی) که به صورت فتومونتاژ کار شده، برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

تینا دلنوازی متولد ١٣٦٦، با حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال ۹۲ مقام اول مسابقه عکس نمایش تئاتر را کسب کرد.

این نمایشگاه تا دوم مرداد هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برپاست.

نمایشگاه «شیر زن» در گالری طراحان آزاد

نمایشگاه «شیرزن» با آثاری از نجوا عرفانی ۲۵ تیرماه در گالری طراحان آزاد افتتاح می شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: آثار نجوا عرفانی نمایش وضعیت «زن» در رفت و آمد میان موقعیت امروز و دیروز است؛ وضعیتی که اغلب در قالب نقش های اسطوره ای به نمایش درمی آید تا وجوهی متفاوت از احوالات زنان را از بُعدی تاریخی و در یک مقیاس انتقادی نشان بدهد. وجهی کنایی و پرسش انگیز هم در عنوان و هم در بطن آثارش است که وضعیت بغرنج زن امروزی را با تصاویر ساخته شده از الهگان اسطوره ای درهم آمیزد تا به عنوان ناظری بر زندگی امروز، پرسش هایی از اوج و افول جهان زنانه را پیش بکشد.

>

ایزدبانو در مجموعه جدید آثار نجوا عرفانی، زن امروز خاورمیانۀ در حال جنگ است؛ جایی که اسطوره های جنگ و صلح، آفرینش و مرگ از آن سربرآورده اند. زنِ آثار این هنرمند در حالت مسخ شدگی و سرگردانی، گاه به هیات نیمه حیوانی در می آید و از موقعیت انسانی خویش دور می شود. جهان امروز نیروی زایش و آفرینشِ اندیشه و عشق او را تقلیل می دهد و برخلاف رویه صلح، این بار او همچون جنگاوری با ابزار خشونت بقا را پیگیری می کند.

نگاه کردن به آثار این هنرمند به ما گوشزد می کند: «آن هنگام که آفرینش تمام می شود، شروع نبرد است».

علاقمندان می توانند برای دیدن این آثار به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس مراجعه کنند.

روایت های کاغذی در گالری آران

نمایشگاه «روایت های کاغذی» ۲۵ تیرماه در گالری آران افتتاح می شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی با گرایش ها و تمایلات مختلف و با محوریت کار با کاغذ یا روی کاغذ ارائه می شود. روایتهای کاغذی که در جوار یکدیگر انگار که تالار آیینه .ای میسازند که بازنمودی است از زمانه ما.

این نمایشگاه تا سی تیرماه در گالری آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط برپاست.

نمایشگاه منتخب آثار طراحی و نقاشی در نگارخانه لاله

نمایشگاه منتخبی از آثار طراحی و نقاشی هادی تقی زاده و مژگان اعتضادی در نگارخانه لاله برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بیش از ۴۰ اثر هنری و منتخبی از دوره های مختلف فعالیت هنری این زوج هنرمند است که از نقاط مشترک در آثار شان، رویکرد به انسان و جهت گیری او در جهان معاصر است که با نگاهی سمبلیک و گاه تغزلی به آن پرداخته اند.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۲۵ تیر ۹۵ با حضور هنرمندان و علاقه مندان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله برگزار خواهد شد و برای بازدید تا ۱۲مرداد از ساعت ۹تا۱۳-۱۴ تا ۱۹ به جز روزهای تعطیل ادامه خواهد داشت.

هادی تقی زاده فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۷ است . او فضای هنری و ذهنی خود را نزد رویین پاکباز، ویکتور دارش، زنده یاد جواد حمیدی و یوسف شریعت زاده شکل داده و پیگیری نموده است.

همچنین کتابی با عنوان «خط در نقاشی» منتشر کرده و در مراکز هنری و دانشکده معمای دانشگاه آزاد مشهد تدریس کرده است . شرکت در ده ها نمایشگاه گروهی نیز از دیگر فعالیت های هنری اوست.

مژگان اعتضادی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۹ است و در زمره نسلی از شاگردان زنده یاد هانیبال الخاص به شمار می آید که در ده ها نمایشگاه گروهی و انفرادی نقاشی در مشهد، تهران و خارج از ایران شرکت نموده است .وی همچنین به مدت دوسال عضو هیئت انتخاب نقاشی های دیواری شهرداری مشهد بوده و کتابی از مجموعه آثارش به چاپ رسیده است.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.

نمایشگاه «هفت گذر» در گالری تم

» هفت گذر» نام نمایشگاه عکسی است که به مناسبت افتتاح گالری تِم در روز جمعه ۲۵ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه آثاری از (به ترتیب حروف الفبا) کورش ادیم، مهرداد افسری، نادر داودی، ابراهیم صافی، کیارنگ علایی، ساعد نیک ذات و مهدی وثوق نیا به نمایش در خواهد آمد.

>

رویکرد «هفت گذر» مستند و آرت فتوگرافی بوده و نمایشگاه گردان آن آرش کریمی است. در این نمایشگاه هنرمندان بالغ بر ۵۰ اثر با قطع ۲۴ در ۳۰ بصورت رنگی و سیاه سفید ارائه کرده اند. گالری تِم همه روزه بجز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و تا هفتم مرداد پذیرای علاقه مندان است. این گالری در خیابان کریم خان، ابتدای نجات الهی (ویلای شمالی)، کوچه زبرجد، پلاک ١٠ واقع شده است.

نمایشگاه «عکس های مشروطه» در موزه عکسخانه شهر

از سه شنبه ۲۲ تیر، ۵۰ قطعه از عکس های قدیمی مربوط به دوران مشروطه در موزه عکسخانه شهر به مناسبت یک صد و دهمین سالگرد انقلاب مشروطه به نمایش گذاشته شده است. این عکس ها از آرشیو موزه عکسخانه برگزیده شده اند و به نمایش عمومی در آمده اند. در سال های پیشین نیز موزه عکسخانه به مناسبت مشروطه نمایشگاه های متفاوتی طراحی کرده است. امسال نیز به مناسبت یک صدودهمین سالگرد انقلاب مشروطه بخشی از عکس‌های قدیمی این دوران از آرشیو موزه خارج شده اند و به نمایش گذاشته شده اند.

>

این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۹ مرداد ادامه خواهد داشت. زمان بازدید شنبه تا چهارشنبه از ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

نشانی موزه عکسخانه شهر؛ میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، ضلع جنوب غربی میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز است.

نمایشگاه تصویرسازی در گالری ایده: نمایشگاه گروهی تصویرسازی با نمایش آثار ۲۲ هنرمند برگزار می شود. این نمایشگاه از ۲۵ تا ۳۰ تیرماه هر روز (به جز پنجشنبه ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه راه نشاط، کوچه الله وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی: نمایشگاه «سی در سی» با آثار متفاوت هنرمندان شناخته شده که بر بومی با ابعاد ۳۰ * ۳۰ خلق شده اند از ۲۵ تیرماه در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی در معرض نمایش و با بهای یکسان (هفتصد هزار تومان) در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

مخاطبان در این نمایشگاه بدون اطلاع از نام خالق اثر و تنها بر اساس ارتباط حسی و درونی خود نسبت به اثر انتخاب خود را انجام خواهند داد.این نمایشگاه تا ۷ مرداد هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری مژده: گالری مژده تازه ترین نقاشی خط های «بهرام حنفی» را از عصر جمعه ۲۵ تیر ماه رونمایی می کند. نمایشگاه نقاشی خط های بهرام حنفی تا هشتم مرداد ماه در گالری مژده برپا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج شنبه ساعات ۱۱ تا ۱۹ و جمعه ها ساعات ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، واحد یک دیدن کنند .

گالری بوم: نمایشگاه گزیده سی سال عکاسی عباس کیارستمی با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست های جامعه هنری بار دیگر از ۲۱ تیرماه در گالری بوم به نمایش در آمده است. گالری بوم به مدت چهل روز از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولی عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱، نمایشگاه «چهار فصل» استاد زنده یاد کیارستمی را به تماشا خواهد داشت .

گالری خیریه دهش پور: موسسه خیریه بهنام دهش پور در جدیدترین نمایشگاه خود آثار خط نقاشی احمد آریامنش و احمد محمدپور را روز جمعه ۲۵ تیر در نگارخانه خود به نمایش می گذارد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه در تاریخ جمعه ۲۵ تیر به این نگارخانه واقع در خیابان شهید لواسانی(فرمانیه)، خیابان شهید جباریان(فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ مراجعه کنند.

بخشی از عواید حاصل از این نمایشگاه صرف هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

گالری ایوان: گالری ایوان در چهارمین نمایشگاه خود از روز جمعه ۲۵ تیرماه میزبان نمایشگاه بسیار متفاوتی خواهد بود؛ نقاشی های چند کودک کار و مجموعه ای جالب از آثار محمد پوراسکندریان که در قالب تن‌پوش‌های هنری در یک اینستالیشن بیانگرا ارائه می شوند.

نمایشگاه «بازار آرزوهای کودکان کار» از ۲۵ تیر تا ۱ مردادماه ۱۳۹۵ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند .

گالری هما:

مجموعه آثار جدید فرشید شفیعی با عنوان «به خودم اطمینان دارم» در گالری هما به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به این هنرمند و آثارش می توانند از تاریخ ۲۵ تیرماه تا ۵ مرداد به گالری هما در آدرس کریم خان، خیابان سنایی، کوچه ۴ غربی، پلاک ۸ مراجعه کنند

کدخبر: 98542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟