تولید انیمیشن روباه و خروس آغاز شد

این مجموعه انیمیشنی در هشت فصل 13 قسمتی برای مخاطب خردسال تولید می‌شود. پیش تولید آن طی ماه‌های گذشته انجام شده و هم‌اکنون در مرحله تولید قرار گرفته است.
مرتضی شمسی رپیس مرکز پویانمایی صبا درباره تولید این انیمیشن برای گروه سنی خردسال توضیح داد: در گذشته انیمیشن‌هایی برای این گروه سنی که مبتنی بر و جنب و جوش و طنز باشد مرسوم نبوده و نیاز خردسالان در این زمینه بیشتر با انیمیشن‌های خارجی مانند تام وجری، رود رانر یا میگ میگ، اسکار و آثاری از این دست برآورده می‌شده است.
به گفته شمسی، انیمیشن‌های صبا تا پیش از مجموعه روباه و خروس از جایی تعریف می‌شده که نیاز به آموزش بوده و باید در خلال آثار، پیام‌های آموزشی به آنها ارایه می‌شد در حالی که خردسال تا پیش از هفت سالگی نیازمند تماشای آثار سرگرم‌کننده است.
رپیس مرکز پویانمایی صبا در این باره تاکید کرد: حتی در آموزه‌های دینی ما خردسالان تا پیش از هفت سالگی آزاد و ارباب خانه هستند. همین دیدگاه سبب شد که انیمیشن روباه و خروس با هدف ایجاد سرگرمی و تفریح در دست تولید قرار بگیرد و به این منظور از میان تولیدکنندگان انیمیشن باتجربه و با کیفیت برادران نکویی و استودیو گنبدکبود انتخاب شد.
بابک نکویی یکی از کارگردانان این انیمیشن گفت: روباه و خروس برای مخاطب خردسال تولید می‌شود که هر دو از جمله حیوانات نمادین در ادبیات کهن و فولکلور ایران بوده‌اند. روباه نماد مکر و حلیه و دسیسه‌چینی است و خروس نماد سحرخیزی، تدبیر و خانواده. کیفیت در تولید این انیمیشن برای ما و تیم استودیو گنبدکبود از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است و با توجه به تجربیات پیشین در این زمینه به موفقیت قابل قبولی دست یافته‌ایم. هدف ما از تولید این سریال فقط جذب مخاطب ایرانی نیست و بلکه نگاهی به مخاطب جهانی هم داریم.
بر اساس توضیحات بهنود نکویی دیگر کارگردان این انیمیشن؛ مجموعه روباه و خروس روایت بصری از کشمکش‌ها و تقابل همیشگی روباه و خروس است که بدون دیالوگ و مبتنی بر رویدادها و اتفاقات کمیک ساخته می‌شود. برای رسیدن به ایده‌های خلاقانه و جذاب بخش مربوط به ایده پردازی را به شکل گروهی و به روش طوفان ذهنی انجام می‌دهیم.
در این انیمیشن خروس به همراه خانواده‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کند و در همسایگی آنها یک روباه حیله‌گر درصدد آسیب رساندن به آنهاست.
گفتنی است برادران نکویی پیش از این با انیمیشن «استریپی» به لیست بلند اسکار راه یافته بودند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟