نام‌گذاری یک سیارک به نام خواننده معروف +عکس

فردی مرکوری موزیسین و خواننده اصلی گروه کویین سال 1991 درگذشت. همان سال سیارک 17473 کشف شد.
حالا به مناسبت سالروز تولد 70 سالگی مرکوری این سیارک به نام او نام‌گذاری شده است.
برایان می، گیتاریست گروه کویین در اجتماعی متشکل از 1250 نفر از طرفداران این گروه راک در مونترو کازینو در سوئیس گفت این سیارک اکنون با نام سیارک 17473 فردی‌مرکوری شناخته می‌شود.
می‌ گفت: این افتخار تأکیدی بر تأثیر چشمگیر فردی در دنیاست.
جوئل پارکر از موسسه تحقیقاتی ساوت‌وست با انتشار یک گواهی‌نامه رسمی با ذکر نام فردی مرکوری گفت این نام‌گذاری برای تجلیل از "یک خواننده دارای کاریزما" است.



می که همچنان همراه راجر تیلور درامر گروه کویین و آدام لمبرت خواننده، با کویین برنامه اجرا می‌کند، پس از تحصیل در مقطع دکترای رشته اخترفیزیک در کالج سلطنتی لندن، اکنون دکتر برایان می است.
او در گردهمایی مونترو گفت سیارک فردی مرکوری بین مدارهای مریخ و مشتری قرار دارد و حدود دو مایل است.
می‌گفت: این سیارک یک شی تاریک است و در فضا بیشتر به زغال نیم‌سوز شباهت دارد. از زمین تنها با تلسکوپ می‌توان آن را دید و برای همین تا سال 1991 کشف نشد.
سیارک بعد از یک هفته مراسم یادبود مرکوری در لندن با اجرای می به نام او نام‌گذاری شد.
فردی مرکوری با نام اصلی فرخ بلسارا، متولد پنجم سپتامبر 1946 در زنگبار در تانزانیا بود. خانواده او از پارسیان زرتشتی منطقه گجرات در غرب هندوستان بودند. او گروه کویین را در 1970 تشکیل داد و تا 1991 که در 45 سالگی درگذشت، خواننده اصلی این گروه بود.
بین 150 تا 300 میلیون نسخه از آلبوم‌های کویین به فروش رسیده است. از جمله‌های ترانه‌های معروف این گروه می‌توان به " We Will Rock You "، "We Are the Champions" و " Bohemian Rhapsody" اشاره کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟