فیلم معروف از پرده پایین کشیده نشد +عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از صحبت هایش که به تولید محتوا از سوی این وزارت خانه مربوط می شد، درباره حمایت از فیلم های سینمایی این طور ادامه داد: «رویکرد ما این است که از فیلم های ارزشی حمایت کنیم یعنی اگر فیلمی درباره موضوعاتی مثل دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی یا از این دست نباشد هرگز وزارت فرهنگ و ارشاد از آن حمایت مالی نمی کند، درباره بقیه فیلم ها در بخش خصوصی هم ما نظارت می کنیم که محتوای درستی داشته باشند.»
جنتی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که برخی فیلم ها که در مرحله فیلم نامه مجوز می گیرند در مرحله ساخت ماهیت‌شان قلب می شود و به همین دلیل نمایش داده نمی شوند.
در ادامه این گفت و گو مجری برنامه به طور مشخص درباره دو فیلم سوال کرد، اول اینکه چطور فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی اعتماد به جشنواره های خارجی رفت؟ و دوم اینکه چرا 50 کیلو آلبالو با دو ماه اکران و 13 میلیارد فروش و با توجه به 17 بار اصلاحیه مجوز گرفت؟
جنتی در پاسخ به سوال اول این طور گفت: «فیلم «قصه‌ها» در داخل هم اکران شد و هیج مشکلی نداشت ما کاملا این فیلم را تایید کردیم و شورای پروانه نمایش هم تایید کرد و اگر هم در خارج اکران شده مشکلی نداشته است.» او همچنین هرگونه صحبتی علیه فیلم بنی اعتماد را تکذیب کرد.
اما وزیر ارشاد درباره سوال دوم نیز گفت: «50 کیلو آلبالو هم در شورای پروانه نمایش تایید شده بود و بعد از اکران به آن انتقاداتی وارد شد. من درخواست کردم که فیلم را ببینم و دیدم برخی انتقادات به آن وارد بود و درباره آن اظهار نظری کردم. ولی این فیلم از پرده پایین کشیده نشد و من هم یک اظهار نظر شخصی کردم.»
جنتی در ادامه با اشاره به این که شورای پروانه نمایش متشکل از 9 نفر کارشناس سینما و حتی اسلام شناس است، دراین باره گفت: «قرار نیست همه چیز بر اساس سلیقه من باشد.»
او در پایان اظهار نظرش درباره فیلم مانی حقیقی تاکید کرد زمان اکران این فیلم به اتمام رسیده بود و فیلم از پرده پایین کشیده نشده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟