شهرزاد ۲ در ابهام +عکس

به گزارش رکنا، شنیده ها حاکی از آن است که به رغم گفت و گوی حسن فتحی با بانی فیلم در خصوص عقد قرارداد با بازیگران اصلی و ادامه نگارش و البته کلید خوردن فصل دوم «شهرزاد» در شهریورماه که پخش سریال را به ابتدای سال آتی می کشاند، اوضاع چندان هم بر وفق مراد نیست. گویا اختلاف نظرها میان سرمایه گذاران سریال موفق «شهرزاد» و جدا شدن یکی از آنها که این روزها برای سریال دیگری در شبکه نمایش خانگی دست به جیب شده، نشان از آن دارد که مسلماً تولید این مجموعه موفق به این زودی ها امکان پذیر نخواهد بود. موفقیت اقتصادی بخش اول سریال «شهرزاد» به کلیت ماجرا سرایت کرده و همین اختلاف ها در میزان مشارکت ها و تقسیم سود حاصله از پروژه «شهرزاد»، تولید فصل دوم سریال را در هاله ای از ابهام فرو برده است.
گفته می شود سود ۷۰ میلیاردی فصل اول این سریال که قطعاً دلایل عمده ای از جمله جذابیت قصه، کارگردانی خوب و بازیگری مناسب در آن دخیل بوده است برخی از بازیگران و چهره های این سریال را بر آن داشته که برای حضور در این سریال (فصل جدید) درخواست دستمزدهای بالاتر داشته باشند. اگر چه نباید حضور بازیگران و چهره های محبوب سینما و تلویزیون در این سریال در اقبال عمومی و البته اوج اقتصادی سریال را نادیده گرفت، اما دستمزد ماهانه حدود ۳ برابر یک استار سینمایی هم برای بازی در یک سریال حتی اگر ویژه هرگز عرف نبوده و این مسئله در بحث تولید کار را کمی دچار مشکل می کند. اگر چه حسن فتحی و قصه اش برند اصلی سریال «شهرزاد» محسوب می شوند و می توانند هر اتفاقی را روی کاغذ کمرنگ و یا پررنگ کنند. اما یادمان نرود شخصیت های راکورد دار فصل اول سریال باید در جایگاه ویژه شان در فصل دوم حضور داشته باشند تا سریال «شهرزاد» با همان محبوبیت فصل اول کارش را از سر بگیرد.
با شرایط مالی این روزهای تلویزیون و نظر مساعدی که بازیگران و سازندگان به شبکه نمایش خانگی دارند، ضرورت پررنگ شدن وجوه بیزینس در این نوع از سریال سازی بی شک حرف اول را می زند. در واقع افرادی که در مقام سرمایه گذار یا حتی تهیه کننده وارد این بازی می شوند به بحث اقتصادی نگاهی عمیق تر از موفقیت و اقبال فرهنگی دارند و البته فراموش نکنیم ساخت سریالی در حد و اندازه های «شهرزاد» با آن تیم گران قیمت بازیگری و کارگردانی و حتی پروداکشن تنها از سوی بخش خصوصی قابل امکان و انجام است.
از آنجا که جدا شدن یکی از سرمایه گذاران از پروژه قطعی به نظر می رسد چرا که او برای ساخت سریال دیگری برای شبکه نمایش خانگی اقدام کرده است این احتمال وجود دارد که وضعیت اقتصادی پروژه خیلی مناسب نباشد و این در روند تولید فصل دوم قطعاً ایجاد مانع خواهد کرد.
به هر حال اوضاع نابسامان سیما در بحث بودجه و شرایط مساعد مالی در شبکه نمایش خانگی خیلی از اهالی تلویزیون را به این سمت سوق داده با این توضیح که جریان دستمزدها در شبکه نمایش خانگی حتماً با تلویزیون متفاوت است و این نگاه فرهنگی کمی رنگ و لعاب بیزنس گونه به خود دارد.
و البته شنیده می شود که…

 «روزی روزگاری عاشقی» که «شهرزاد» شد
«شهرزاد» مجموعه‌ای نمایشی محصول سال ۱۳۹۴-۱۳۹۳ در ۲۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمد امامی است. در ابتدا قرار بود که اسم این سریال «روزی روزگاری عاشقی» باشد اما اسم آن به «شهرزاد» تغییر یافت. داستان سریال «شهرزاد» در دهه ۱۳۳۰ خورشیدی می‌گذرد و روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است. نغمه ثمینی و حسن فتحی نویسندگان این مجموعه می‌باشند.

فصل دوم «شهرزاد ۲» شهریور کلید می خورد
حسن فتحی کارگردان این سریال تلویزیونی چندی پیش در گفت و گو با بانی فیلم عنوان کرد: کار انتخاب بازیگران و عقد قراردادشان انجام شد و پس از طی مراحل اولیه پیش تولید با پایان نگارش سریال فصل دوم اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه کلید می خورد.
کارگردان سریال های «در مسیر زاینده رود»، «شب دهم»، «میوه ممنوعه» و… در خصوص نحوه توزیع و پخش سریال می گوید: قطعاً پس از پایان تصویربرداری تمام سریال و طی شدن مراحل فنی کار توزیع سریال «شهرزاد ۲» آغاز خواهد شد این به آن معناست که گمانه زنی در خصوص تولید و پخش همزمان سریال «شهرزاد» به وقوع نمی پیوندد و سریال «شهرزاد» پس از پایان تصویربرداری به احتمال زیاد نوروز ۹۶ توزیع خواهد شد. حسن فتحی در خصوص تعداد قسمت های فصل دوم سریال «شهرزاد» می گوید: تعداد قسمت هایی که تا به امروز برای فصل دوم در نظر گرفته شده حدود ۲۰ قسمت است که با همین تعداد فیلمنامه سریال کلید خواهد خورد.
ساخت سریال «شهرزاد» در ۲۰ قسمت نشان از آن دارد بحث کیفی سریال به مراتب بیش از وجوه اقتصادی و کمی مد نظر سازندگان پروژه است و این مسئله نشان از آن دارد که «شهرزاد» در فصل دوم نیز می تواند مخاطب فراوانی را جلب کند. یادمان نرود فصل اول سریال «شهرزاد» جدا از حضور بازیگران چهره و سرشناس سینما و تلویزیونی که جلوی دوربین حسن فتحی قرار داشتند از فاکتور مهمی چون قصه نیز برخوردار بود. در واقع با گذشت چند قسمت و جا افتادن حضور چهره های سینمایی و عادی شدن حضور سرشناس ها در سریالی از شبکه خانگی، این قصه است که در اقبال یک اثر تأثیرگذار خواهد بود. حسن فتحی این بار نیز با وسواس بسیار به همراه نغمه ثمینی به نگارش فصل دوم سریال «شهرزاد» پرداخت و امیدوار است سریال بتواند در فصل جدید نیز طرفدارانش را پیدا کند.
سریال «شهرزاد ۲» براساس جلسه ای در ۲۰ تیرماه از وزارت ارشاد پروانه ساخت دریافت کرده است.

 فرش قرمز در آلمان
سریال شهرزاد با هنرنمایی سه نسل از هنرمند ان ایرانی، پرهزینه‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی است که داستان عاشقانه‌ای را در تهران قدیم روایت می‌کند. این سریال همزمان در کشور آلمان نیز نمایش داده ‌شد و به همین مناسبت در روز ۲۰ مهر ماه سال گذشته مراسم فرش قرمز با حضور بازیگران و دست اندر کاران این سریال در شهر «کلن» آلمان برگزار شد. «سید محمد امامی» تهیه کننده این سریال ۲۸ قسمتی است و «اسماعیل عفیفه» مجری طرح آن است. «شهرزاد» سومین محصول تصویر گستر پاسارگاد است که پیش از این سریال موفق «شاهگوش» و «ابله» را تولید کرده.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟