انتقاد تند بازیگران به روش جدید یافتن بازیگر با تلگرام +عکس

این هنرمند ان تا همین لحظه هم ماندگارند و تا نامشان می آید تاریخ سینمای ایران برای اهالی‌اش مرور می شود.
بعد از این ها و در ادوار مختلف هم هنرمندانی آمدند که تنها دغدغه آن ها رشد فرهنگ و هنر ایران زمین بود و به دنبال حاشیه ها نمی رفتند؛ افرادی چون پرویز پرستویی و سید شهاب الدین حسینی که اخلاق، رفتار و بازی‌شان بهترین الگو برای سینمایی ها به حساب می آید.
اما چند سالی است که همین پیشکسوتان سینما نسبت به ورود بی رویه بازیگر ان به هنر هفتم انتقاد دارند. بازیگرانی که تنها به واسطه چهره، فیزیک و یا.... به سینما آمده اند و چیزی از سینما نمی دانند؛ می آیند اندکی جولان می دهند، به سهم خود سینما را مخدوش می کنند و می روند.
داریوش اسد زاده یکی از بازیگران کهنه کار سینما و تلویزیون در مصاحبه اختصاصی گفت: زمانی بود که در کل کشور 10 هنرمند داشتیم، هنرمندانی که هم از نظر اخلاقی هم از نظر دانش و تکنیک بازیگری سر آمد بودند و به معنای حقیقی هنرمند به حساب می آمدند.
وی افزود: اما امروز افرادی در سینما هستند که هنر در آن ها دیده نمی شود و بهتر است در باره آن ها صحبت نکنم و تنها سکوت اختیار کنم.
این تنها حرف داریوش اسد زاده نیست، بسیاری از پیشکسوتان سینما و تلویزیون به حضور افرادی که چیزی از هنر نمی دانند بر پرده نقره ای اعتراض دارند و این مسئله را یکی از عوامل ولنگاری فرهنگی و به حاشیه رفتن هنر می دانند.
داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: متاسفانه این روز ها دچار فرم زدگی شده ایم؛ فرم هایی که از محتوا خالی هستند و متاسفانه یک سری از بازیگران ما با بعضی رفتارها، پوشش ها و... دارند فرهنگ غلط را به جامعه انتقال می دهند. فروتنی و افتادگی در نسل جدید بازیگری کمتر دیده می شود و همه این ها در نهایت به ضرر هنر تمام می شود.
مسائلی چون اقتصاد بیمار سینما، دست های پشت پرده در بعضی از کارهای سینمایی و جدیدا نحوه انتخاب بازیگران برای آثار سبب تشدید این موضوع شده است.
برای مثال زمانی که یک بازیگر از طریق تلگرام وارد سینما شود معلوم است که در نهایت چه اتفاقی برای آن سینما می افتد.
امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان درباره انتخاب بازیگران به صورت مجازی گفت: این روش اصلا روش مناسبی برای انتخاب بازیگر نیست و به نوعی توهین به بازیگران و صنف بازیگری و کسانی ا‌ست که برای این کار زحمت کشیده‌اند. باید زمانی که ما از طریق تلگرام دنبال بازیگر می‌گردیم این سوال را مطرح کنیم که آیا دنبال یک چهره می‌گردیم یا کسی که حس، بیان و زبان بدن و دیگر دانش‌های بازیگری را بلد باشد.
تارخ ادامه داد: ادامه این روند نه تنها شان بازیگر را پایین می‌آورد بلکه خطرناک است زیرا شاید در این بین افرادی پیدا شوند که با استفاده از عکس‌ها و فیلم ‌های رد و بدل شده دنبال سوء استفاده از اطلاعات بروند.
عده ای از کارگردان ان می گویند این فراخوان ها را برای انتخاب نقش های فرعی کارشان منتشر کرده اند، اما مگر تمام ستارگان این روز های سینما از همین نقش های فرعی شروع نکرده اند و بعد به ارکان سینما تبدیل شده اند؟ مگر نقش های فرعی زمینه ساز انتخاب در نقش های اصلی نیست و یا کسی که وارد سینما می شود تنها راضی به ایفای نفش فرعی می شود؟
نکته جالب اینجا است که حتی یکی از کارگردان هایی که از این طریق تصمیم داشت بازیگران فرعی اثرش را انتخاب کند گفت که دیگر دست به این کار نمی زند و دلیل آن را سخت بودن آن دانسته نه اصولی نبودن آن!
به هر حال سینمای ما برای درخشش در جهان و حرکت رو به جلو در کنار فیلمنامه خوب و عوامل پشت صحنه حرفه ای نیاز به بازیگرانی دارد که فیلمنامه را به شکل زیبا و تاثیر گذار به نمایش در بیاورند و اگر بازیگر خوبی جلوی دوربین نیاید کل آن زحمات پشت صحنه هدر می رود.
لازمه وجود چنین بازیگرانی هم استعداد ذاتی، دانش آکادمیک و تجربی و بهره بردن از اخلاق و تجربیات بزرگان این عرصه است؛ نمی توان از چهره و فیزیک مناسب در این حرفه چشم پوشی کرد، اما این دو شرط لازم هستند نه کافی.
محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلوزیون نیز گفت: از تازه واردهای حیطه بازیگری می خواهم مطالعات شان را در این زمینه زیاد کنند زیرا تنها چیزی که به دردشان می خورد دانش است و شکل و ظاهر از بین رفتنی است.
علی نصیریان نیز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: توصیه من به جوانان این است که برای موفقیت در این عرصه تلاش کنند، تلاش کنند و تلاش کنند و بدانند در هر برهه از زمان افرادی که به عشق مردم، بدون حاشیه و با دل و جان کار کنند ستاره و ماندگار می شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟