بازیگران در شبکه‌های ماهواره‌ای پیشرفت نمی کنند

داود نعمتی انارکی درباره رفتن تعدادی از بازیگران عرصه سینما و تلویزیون به شبکه های ماهواره ای خارج از کشور گفت: در ماه های اخیر مطالبی درباره مهاجرت برخی بازیگران به شبکه های ماهواره ای انتشار یافته و بعضا این گونه بیان شده که این افراد برای تحقق رویاهای خود مهاجرت کرده اند، البته به جرات می توان گفت که رویاهای انسان باید وی را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد که متاسفانه در این مهاجرت ها شاهد چنین چیزی نیستیم. وی ادامه داد: آنچه که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تولید و پخش می کنند، هیچ سنخیتی با فرهنگ، ارزش ها و هنجارهای جامعه ما ندارد. بنابراین نقشی که بازیگران مهاجر در فیلم و سریال های این شبکه ها ایفا می کنند، نمی تواند مورد توجه جامعه ما قرار گیرد، پس پیشرفتی را نیز برای آنها به همراه نخواهد داشت. از سویی خانواده های ایرانی نیز روی خوشی به برنامه هایی که فرهنگ و اعتقادات آنها را زیر سوال ببرد، نشان نخواهند داد. به همین دلیل هم شاهدیم که بازی برخی از بازیگران در فیلم و سریال های شبکه های ماهواره ای با استقبال مواجه نشده است.
مدیرکل روابط عمومی صداوسیما تصریح کرد: برای بازیگران کشور همواره بستر کار فراهم بوده است. اگرچه ممکن است اشکالاتی نیز وجود داشته باشد، اما این اشکالات نمی تواند دلیلی بر خراب کردن پل های پشت سر باشد.
نعمتی درباره این اتفاق عنوان کرد: به نظر می رسد چند بازیگری که از کشور خارج شده اند و برای بازیگری به شبکه های فارسی زبان پیوسته اند، عمدتا براساس وعده و وعیدهای مدیران این شبکه ها تصمیم گرفته اند. بنابراین منطقی نیست که تحت تاثیر این وعده ها هویت فرهنگی خودشان را نادیده گرفته و تن به همکاری با شبکه هایی بدهند که عرضه کننده آثار هنری بیگانه و غیر ملموس با فرهنگ و هنجارهای جامعه ما هستند و به نوعی تلاش می کنند در تقابل با شأن و جایگاه فرهنگ ایرانی اقدام کنند و به آن لطمه بزنند. وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به هنر کشور هویت بخشیده است، تصریح کرد: بی شک آنچه که تاکنون از اکثر هنرمند ان و بازیگران در این سال ها مشاهده کرده ایم چیزی جز حفظ هویت فرهنگی جامعه نبوده است بنابراین مهاجرت تعدادی محدود نه تنها تاثیری بر مسیر رو به رشد موفقیت هنرمندان و بازیگران ایرانی ندارد بلکه زمینه درک برخی واقعیات این شبکه های ماهواره ای را بیشتر آشکار می سازد. بنابراین افرادی که بعضا تمایل پیدا می کنند با شبکه های ماهواره ای همکاری کنند باید بیشتر روی این موضوع تامل داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پایان اظهار کرد: رویکرد سازمان صداوسیما همواره حمایت از هنرمندان و بازیگران بوده است و تلاش دارد به نوعی با اهتمام به تولیدات متنوع از ظرفیت ها و پتانسیل های هنرمندان استفاده کند. همان طور که در گذشته نیز این ظرفیت وجود داشته و استفاده شده است. امیدواریم با رویکردی که اکنون در شبکه های ملی و همین طور شبکه های استانی اتخاذ شده، زمینه های همکاری بیشتری فراهم شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 180992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟