بادبادک باز کتاب مورد علاقه بازیگر معروف تلویزیون

فریبا کوثری، بازیگر در خصوص نقش هنرمند ان در ترغیب مردم به کتاب خوانی افزود: متاسفانه فرهنگ کتاب خوانی ما خیلی ضعیف شده است و میزان سرانه مطالعه که حدود یک دقیقه است، فاجعه ای بزرگ است و این اتفاق به این دلیل است که آن قدری که برای فضای مجازی وقت می گذاریم، برای کتاب وقت نداریم.
وی ادامه داد: من هنوزم به کاغذ حس دیگری دارم و هنگام دریافت فیلم نامه هم دوست دارم که آن را روی کاغذ دریافت کنم و خیلی از روش هایی مثل ایمیل و پی دی اف خوشم نمی آید.
کوثری عنوان کرد: نمایشنامه خوانی هایی که به تازگی برگزار می شود، در ترغیب مردم به کتاب خوانی نقش دارد و اگر بتوانیم کتاب خوانی هم داشته باشیم، اتفاق خوبی می افتد و این گونه می توان نسل امروز را به کتاب خواندن و مطالعه تشویق کرد، نسلی که فضای مجازی مجالی برای کتاب خوانیشان نذاشته است.
بازیگر سریال دلنوازان در خصوص کتاب های مورد علاقه اش گفت: کتاب های علی محمد افغانی را می پسندم و «بادبادک باز» خالد حسینی را هم دوست دارم و ترجیحم برای مطالعه، خواندن رمان های ایرانی است و کتاب هایی را که برای خودم می خرم به کسی امانت نداده و اگر هم از کسی کتاب امانت می گیرم سعی می کنم امانت دار خوبی باشم.
کوثری درباره نحوه شکل گیری میل افراد به کتاب خوانی افزود: میل افراد به کتاب خوانی از زمان کودکی آغاز می شود، در گذشته مادر ها برای فرزندانشان کتاب می خواندند و آن ها را به کتاب خوانی علاقه مند می کردند در حالی که الان خیلی ها حتی در خانه کتابخانه ندارند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟