2 پرده از سناریوی مرگ خودخواسته یک زن و یک مرد جوان

طالق های عاطفی همچون طناب دار بر گردن زن وشوهرهایی است که اگرچه در کنار هم هستند، اما کیلومترها از همدیگر فاصله دارند. احساس دوری و سردی رابطه بین برخی زن وشوهرها در زندگی سبب می شود آنان ذره ذره و به سختی عمر عزیز را ضایع کنند و به مرگ تدریجی روبه زوال و پیری زودرس و مرگ های ناگهانی پیش روند.

پرده اول: پایان زندگی مرد تنها مــرد جـــوان کـه چندسالی از زنـدگـی مشترکش
می گذشت، به علت نا آگاهی از مهارتهای زندگی و از همه مهمتر ضعف مهارتهای ارتباطی، دچار اخـتـاف هـای خـانـوادگـی جــدی شــده بــود. او از چندی قبل در زندگی احساس ناامیدی می کرد.
مرد جوان نمی توانست حرف دلش را به کسی بزند. لحن کلامش تند بود و چون با غیظ حرف می زد، خـانـوادهاش به گفته هایش بی توجهی می کردند. روز از نیمه گذشته بود که مرگ این جوان 30ساله به خانوادهاش اعلام شد. او به طرزمشکوکی در خانهاش جان باخته بود. زمانیکه خانواده اش بالای سرش رسیدند، چندساعتی از مرگش می گذشت. بـا گـــزارش مـوضـوع بـه پلیس ، جسد بــرای تعیین علت دقیق مرگ با فرضیه خودکشی مرد جـوان به پزشکی قانونی انتقال یافت.

پرده دوم: مرگ تلخ زن جوان زن وشــوهــر جــوان

بـا توجه بـه اینکه چند ســال از زندگی مشترکشان می گذشت، هــرروز با همدیگر درگیری داشتند. اختلاف های زوج جوان با توجه به کم محلی های شوهر 35ساله روزبــه روز شدیدتر مـی شـد. آنهــا از یـک طلاق عاطفی شدید رنج می بردند. راه پرپیچ وخم زندگی زوج جوان در میانه راه با سنگلاخ هایی بزرگ روبه رو شد و زن جوان احساس می کرد سرنوشتش به بن بست رسیده است تا اینکه این زن به طرز غیرقابل باوری داخل منزل مسکونی اش جان باخت. جسد او به پزشکی قانونی انتقال یافت تـا علت دقیق مــرگ مشخص شــود. علاوه بـرایـن تحقیقات کارآ گاهان پلیس از شوهر این زن نیز درباره چگونگی و علت مــرگ مشکوک همسرش ادامــه دارد.
انتخاب همسر یک مدرس آموزشهای همگانی مهارتهای زندگی با ابرازتاسف از چنین وقایعی، به خبرنگار ما گفت: اگر افراد در مرحله انتخاب شریک زندگی خود دقت کافی داشته و مشاوره های قبل از ازدواج را گذرانده باشند، سطح مشکلهای به ظاهرپیچیده در زندگی کاهش می یابد.
عبدالرضا مجیدی افــزود: اختلاف نظر در زندگی زناشویی طبیعی است و این زوجین هستند که با فراگیری مهارتهای ارتباطی و حل مسئله می توانند در سایه مصالحه و مـــدارا و در مـــوارد حــاد بـا نظر کارشناسان خانواده به زندگی خوب و شیرین خود ادامه دهند. وی تاکید کرد: زوج ها با درک درست و صحیح شرایط زندگی نیاز به خودگویی مثبت نیز دارند و باید به خود امید بدهند که اختلافهای خانوادگی را می توانند حل کنند؛ اما برای راه حل های آن نیاز به تفکر، مطالعه و مشاوره دارند.
مجیدی ادامـه داد: شهروندان در رابطه با مسائل اختلاف های خانوادگی، ازدواج، تحصیل، تربیتی و بــرای مـشـاورههـای انتظامی، حقوقی، راهــور،مـوادمـخـدر )پیشگیری از اعـتـیـاد( و همچنین درمــانهــای غـیـردارویـی اضــطــراب، افسردگی، وسـواس، ترس و... میتوانند از خدمات تخصصی دوایر اجتماعی کلانتری ها و خدمات مرکز مشاوره آرامش پلیس استفاده کافی و وافی را ببرند برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟