گذشت زن فرانسوی از2 آزارگر کوه های فرحزاد+عکس

وکیل گردشگر فرانسوی که از سوی چهار مرد افغان در دره فرحزاد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود در دادگاه کیفری تهران حاضر شد و اعلام کرد زن جوان از شکایتش صرف نظر کرده و نسبت به مردان آزارگر اعلام گذشت کرده است.
به گزارش رکنا،پیش تر قضات دادگاه دو مرد افغان را به اعدام محکوم کرده بودند.
رسیدگی به این پرونده از اواخر شهریور 94 و به دنبال شکایت یک زن کوهنورد فرانسوی در دستور کار پلیس قرار گرفت. زن 23 ساله به پلیس گفت: کوهنورد حرفه‌ای هستم واز طریق اینترنت با کوه‌های ایران آشنا شدم. علاقه مند به کوهنوردی در ایران بودم به همین خاطر چهاردهم شهریور از طریق مرز ارمنستان وارد کشور ایران شدم.
زن فرانسوی افزود: به دره فرحزاد رفته بودم که ناگهان هوا ابری شد. چون عصر شده بود ترسیدم و مقابل چادری رفتم که چهار مرد افغان در آن حضور داشتند.چون آنها زبان مرا متوجه نمی شدند با زبان اشاره به آنها فهماندم که در اینجا گرفتار شده ام.آنها هم مرا به چادرشان دعوت کردند و گفتند می توانم تا صبح در چادر بمانم.
این زن ادامه داد: وقتی هوا بهتر شده بود از آنها خواستم تا به بیرون چادر بروم ولی یکی از آنها تصویر یک گرگ و عکسی از شب بارانی را در یک کتاب به من نشان داد و به من فهماند که بهتر است برای امنیت جانم شب را در چادر بمانم. من هم از ترسم قبول کردم. فکر می کردم مردان جوان میهمان‌نواز هستند که به من پناه داده‌اند، اما وقتی یکی از آنها برای خرید شام از چادر بیرون رفته بود چهارنفر دیگر بدون توجه به اعتراض های من، مرا آزار دادند. مرد جوان وقتی به چادر برگشت و ماجرا را متوجه شد با چوب به آنها حمله کرد و مرا فراری داد.او با موتورش مرا به محل امنی برد.
به دنبال اظهارات این زن، ردیابی مردان آزارگر در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار متهم قبل از فرار از کشور، در تربت جام بازداشت شدند.
فرار دو متهم در نقطه صفر مرزی
در این بین یکی از متهمان توانست از مرز ایران خارج شود. در حالی که سایر متهمان در بازداشتگاه مرزی نگه داری می شدند یکی از آنها نیز توانست شبانه از بازداشتگاه بگریزد و از مرز ایران خارج شود. تلاش پلیس نیز برای ردیابی دو متهم فراری بی نتیجه ماند.
زن توریست در مواجهه حضوری با متهمان گفت که دو نفر از آنان مرا آزار دادند ولی نفر سوم همان کسی است که در فرار به من کمک کرد.
بدین ترتیب سومین متهم تبرئه شد و گفت: من خودم را در این ماجرا مقصر می دانم و حالا دچار عذاب وجدان شده ام. زن جوان می خواست چادر را ترک کند، اما من با نشان دادن تصویر یک گرگ در یک کتاب او را ترساندم و از او خواستم شب را در چادر بماند اما هرگز تصور نمی کردم دوستانم او را در غیاب من آزار بدهند.
محاکمه متهمان پشت درهای بسته
دو متهم این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دوقاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند و خود را بیگناه خواندند. آنها که منکر آزار توریست فرانسوی بودند مدعی شدند این زن خودش به چادر آنها آمده بوده است.آنها گفتند بعد از فرار زن فرانسوی، از ترس و با کمک یکی از دوستانشان به تربت جام رفته بودند تا از آنجا از مرز خارج شوند که بازداشت شدند.
ولی وکیل شاکی گفت: زن فرانسوی به خاطر فرهنگش به مردان افغان اعتماد کرده و شب را در چادر آنها مانده است، اما هرگز فکر نمی کردکه مردان افغان او را آزار بدهند.
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به نظریه پزشکی قانونی دو مرد افغان را به اعدام محکوم کرد. متهم دیگری که در فرار به مجرمان کمک کرده بود نیز به جزای نقدی محکوم شد.پرونده دو متهم فراری همچنان باز ماند تا ردی از وی به دست بیاید.
یک ماه از صدور حکم سنگین برای پسران آزاگر نگذشته بود که وکیل توریست فرانسوی در دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد و اعلام کرد که موکلش اعلام گذشت کرده است.
وی گفت: موکلم از فرانسه نامه ای نوشته و در آن اعلام کرده است نسبت به تمامی متهمان این پرونده هیچ شکایتی ندارد.
با اعلام رضایت توریست فرانسوی قرار است پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار بگیرد تا قضات دیوان عالی کشور درباره حکم آن اظهارنظر کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.



اخبار زیر را از دست ندهید:
سهل انگاری والدین جان پسر بچه 2 ساله را گرفت+عکس

بازجویی از نوجوانان استرالیایی به شیوه گوانتانامو+عکس

مرگ مشکوک با شلیک گلوله در جاده فرعی

آزار و اذیت وحشیانه زن اسرائیلی

مرد نجار برای دوستش قبر می‌کند+عکس

اذیت و آزار دختران خردسال داخل پراید سیاه +عکس



اخباری که شاید از دست داده باشید:

رابطه بی شرمانه زن با قاتل شوهرش / مرد زنش را در کمد خانه دوست صمیمی اش پیدا کرد +عکس قاتل

دوست صمیمی ام از شوهرم باردار شد / پارتی را لو دادم شوهرم 6 ماه زندانی رفت

2 پسر به مدت 2 سال بازیچه هوسرانی یک زن بودند+عکس زن هوسران
کدخبر: 159538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟