باهاما از شهروندانش خواست در هنگام سفر به آمریکا مواظب باشند

وزارت امور خارجه باهاما به همه شهروندان این کشور توصیه کرد تا در هنگام سفر به آمریکا محتاط باشند، ولی به طور ویژه به مردان جوانان پانامایی هشدار داد تا در صورت مواجهه با نیروهای پلیس ، از هرگونه مقاومت در برابر آنها پرهیز کنند.
حدود ۹۰ درصد ساکنان باهاما سیاه‌پوست هستند و به نظر می رسد هشدار اخیر دولت این کشور، با توجه به تنش های اخیر میان بخش هایی از جامعه سیاه‌پوست ایالات متحده و پلیس آمریکا صادر شده باشد.
در روزهای گذشته، به دنبال کشته شدن دو مرد سیاهپوست در ایالت های مینه‎سوتا و لوئیزیانا، تظاهراتی اعتراضی در شهر دالاس ایالت تگزاس برگزار شد که در جریان آن، یک تک تیرانداز به به سوی ماموران پلیس شلیک کرد.
عامل این تیراندازی، که به مرگ پنج مامور پلیس و زخمی شدن شش مامور دیگر انجامید، خود نیز کشته شد. رسانه های آمریکا، وی را یک آمریکایی سیاه‌پوست معرفی کرده اند که پیشتر در ارتش آمریکا در افغانستان خدمت کرده است.
شش روز پیش، دولت امارات متحده عربی نیز در پی بازداشت اشتباهی یک تاجر اماراتی در ایالات متحده به ظن ارتباط با "تروریست ها"، به شهروندان این کشور که قصد سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا را دارند، هشدار داد که "برای تأمین امنیت خود در خارج از کشور از پوشیدن لباس های سنتی به ویژه در مکان های عمومی خودداری کنند".
بازداشت خشونت آمیز این تاجر اماراتی، که لباس عربی پوشیده بود، در ایالت اوهایو آمریکا و پس از آن انجام شد که پلیس شک کرد که وی ممکن است با گروه های تروریستی در ارتباط باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟