عکس دستگیر شده های سعودی و خارجی به خاطر انفجارهای مدینه+تصاویر

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی گفته است که هفت تن از بازداشت شدگان از شهروندان عربستان سعودی و دوازده تن دیگر پاکستانی هستند.

روز دوشنبه این هفته در نزدیکی مسجد النبی در شهر مدینه انفجار انتحاری روی داد که در اثر آن چهار مامور پلیس سعودی جان خود را از دست دادند. در همان روز، در نزدیک یک مسجد شیعیان در شهر قطیف در شرق عربستان یک حمله انتحاری صورت گرفت که به استثنای عاملان این حمله، تلفات دیگری نداشت.

اکثر ساکنان استان و شهر قطیف در شرق عربستان سعودی را شیعیان این کشور تشکیل می‌دهند.

روز قبل از آن هم، انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده چهار مامور پلیس را زخمی کرده بود.

وزارت کشور عربستان گفته است که عامل انفجار انتحاری در پارکینگ نزدیک مسجد النبی در مدینه یک شهروند بیست و شش ساله سعودی به نام مسلم حماد النجیدی بود که سابقه اعتیاد به مواد مخدر داشت.

به گفته سخنگوی وزارت کشور عربستان، سه نفر به اسامی عبدالرحمن صالح محمد العمر، ٢٣ ساله، ابراهیم صالح العمر، ٢٠ ساله و عبدالکریم ابراهیم محمد الحسنی، ٢٠ ساله مسئول بمب‌گذاری قطیف بودند. به گفته او، عبدالرحمن صالح دو سال پیش به دلیل "شرکت در اجتماع اوباشی که خواستار آزادی چند تن از افراد بازداشتی در ارتباط با عملیات تروریستی بودند" بازداشت شده بود.

مشخص نیست بازداشت این فرد در تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت چه کسانی صورت گرفته بود.

در مورد اسامی بازداشت شدگان و عضویت یا ارتباط احتمالی آنان با گروه‌ها یا سازمان‌های تندرو اطلاعاتی منتشر نشده اما سخنگوی وزارت کشور سعودی گفته است که بعدا اطلاعات بیشتری در این زمینه انتشار خواهد یافت.

منابع اطلاعاتی معتقدند که بمب‌گذاری‌های اخیر توسط گروه دولت اسلامی - داعش - برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. این گروه خواستار سرنگونی حکومت عربستان است و پیش از این در کشورهای منطقه خلیج فارس به عملیاتی علیه مراکز شیعیان و نیروهای امنیتی دست زده بود.

بمب‌گذاری در نزدیک مسجد النبی از سوی مقامات دولتی و مذهبی بسیاری از کشورهای مسلمان، از جمله ایران محکوم شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟