باجگیری پلیس قلابی از مرد هتلدار با تپانچه اسباب بازی+عکس

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ‌در تشریح این خبربه رکنا گفت: مردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس آگاهی مراجعه و گزارش یک اخاذی از سوی مردی مامورنما در هسته مرکزی شهر مشهد را ارائه کرد.
سرهنگ حمید رزمخواه افزود: با توجه به حوزه جغرافیایی وقوع جرم ،‌پرونده به پایگاه ثامن پلیس آگاهی ارجاع و و تیمی زبده از ماموران آنرا در اختیار گرفتند.
وی تصریح کرد: در بررسی اظهارات مالباخته که صاحب یک هتل در هسته مرکزی شهر مشهد است مشخص شد که در روز حادثه مردی جوان با نشان دادن یک کلت کمری و یک رشته دستبند اعلام داشته مامور پلیس است و اظهار داشته برابر گزارش رسیده کلیه پول ها را که در دست دارد تقلبی است و بایستی بررسی و کارشناسی شود و مالباخته بدون درخواست کارت شناسایی به وی اعتماد و پول ها را جهت بررسی به او تحویل و پس از دقایقی از دید مخفی و متواری می شود.
سرهنگ رزمخواه اظهار داشت: کارآگاهان زبده پایگاه ثامن با استفاده از بانک های اطلاعاتی مجرمان سابقه دار تبهکار مامورنما را شناسایی و با هماهنگی قضایی تحت نظر قرار گرفتند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی بیان داشت: پس از چندین روز کار گسترده پلیسی و تحت نظر بودن این مظنون و محرز شدن موضوع اخاذی، او را در اقدامی غافلگیرانه در داخل یک خودروی مسافربری دستگیر و در بازرسی بدنی وی یک کلت کمری پلاستیکی و یک رشته دستبند کشف کردند.
وی عنوان کرد: متهم 37 ساله به نام مهدی که اعتیاد شدید به شیشه دارد در بازجویی ها به سه اخاذی امشابه در هسته مرکزی شهر مشهد به مبلغ 50 میلیون ریال اعتراف کرد.
کارآگاه رزمخواه با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم از شهروندان خواست در صورت وجود هر گونه شکایاتی در این خصوص با مراجعه به پایگاه ثامن واقع در کلانتری امام رضا (ع) شکایات خود را پیگیری و مطرح کنند.
این مقام انتظامی در پایان توصیه های ذیل را در پیشگیری از اخاذی ارائه کرد:
-همه ماموران دولتی و خصوصاً انتظامی چه با لباس و یا لباس شخصی در زمان اجرای ماموریت های خود در صورت در خواست شهروندان و حتی بدون در خواست فرد مکلف به ارائه کارت شناسایی خود هستند لیکن ماموران قلابی به انحای مختلف از ارائه کارت شناسایی و یا حکم قضایی طفره و در صورت جعل آن نیز هرگز فرصت مطالعه دقیق کارت و یا حکم را از قربانیان خود می گیرند.
-همواره توجه داشته باشید که ماموران مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری و یا مالی (اخذ مبلغ جریمه و... )به صورت مستقل نیستند.
-شهروندان می بایست با حفظ آرامش و خونسردی از مامورانی که به آن ها مراجعه می نمایند کارت شناسایی را در خواست و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت،به تاریخ اعتبار آن نیز توجه کنند.
-آشنایی با قوانین و مقررات و اعتماد به نفس از نکات دیگری است که می تواند به ناکام گذاشتن ماموران قلابی منجر شود و شماره تلفن 110 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس های ضروری شهروندان است.

کدخبر: 87070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟