حمله مرگبار پسر بیمار به برادر و پدرش در ساوه

مأموران پلیس شهرستان ساوه روز دوشنبه با اطلاع از قتل مردی میانسال خود را به محل حادثه رساندند. آنها پس از ورود به خانه با جسد خونینی رو به رو شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد به دست پسرش و با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و متهم نیز بلافاصله از محل گریخته است.در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند متهم چند سال قبل نیز برادرش را به قتل رسانده و روانه زندان شده بود. اما پس از آنکه پدرش از قصاص وی گذشت کرد به دستور دادستان برای درمان به بیمارستان روانی رازی تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفته بود. تا اینکه پس از بهبود نسبی متهم و بنا به درخواست خانواده‌اش و با نظرمسئولان بیمارستان ترخیص شد و به خانه برگشت.
سرهنگ علی اصغر طالبی، فرمانده انتظامی ساوه در این باره گفت: مأموران پلیس در کمتر از 12 ساعت متهم فراری را در قم دستگیر کردند.
در همین رابطه رئیس دادگستری ساوه گفت: براساس قانون مجازات اسلامی جنون رافع مسئولیت کیفری در هنگام ارتکاب جرم است و نمی‌توان فرد مجنون را مجازات کرد بلکه باید روانه مراکز نگهداری کرد تا از حالت خطرناک درآید.هادی ملکی با بیان اینکه برای افرادی که در حالت جنون مرتکب جرم می‌شوند باید اقدامات تأمینی و تربیتی اجرا شود، افزود: در چنین مواردی با دستور دادستان دستور نگهداری فرد مجنون در بیمارستان روانی صادر می‌شود. برای قاتل مجنونی که در این شهرستان اقدام به قتل کرده نیز چنین دستوری صادر شده بود

کدخبر: 86919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟