57 بار جیب بری از میهمانان

سرهنگ"احمد کرمی" گفت: یکی از سارقان حرفه ای که در مکان های شلوغ اقدام به جیب بری می کرد توسط عوامل انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.
وی گفت:متهم پس از حضور در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ از چند نفر جیب بری و متواری می شد که با ثبت شکایات مردمی، مکان های مورد نظر تحت کنترل نامحسوس مأموران انتظامی استان قرار گرفت و سرانجام سارق شناسایی و در حین ارتکاب جرم دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بازرسی از متهم مدارک شناسایی و کارت های عابر بانک متعلق به افراد مختلف کشف شد. سرهنگ کرمی بیان داشت: با انتقال نامبرده به پلیس آگاهی استان وی در تحقیقات کارآگاهان به 57 فقره سرقت اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم در پایان به لزوم هوشیاری مردم در اماکن شلوغ و پررفت و آمد تاکید کرد و از شهروندان خواست به نکات ذیل توجه کنند.
-در اماکن شلوغ و پر ازدحام و یا در هنگام سوار شدن به اتوبوس، مینی بوس و نشستن در داخل خودروهای شخصی مراقب پول نقد همراه خود باشید و تا حد امکان به جای پول نقد، از کارت های عابر بانک استفاده کنید.
- کیف پول را به نحوی در جیب خود بگذارید که تمام آن در داخل جیب قرار داشته باشد و از قراردادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید ، تا حد امکان پول خود را در جیبی قرار دهید که دسترسی به آن به آسانی ممکن نباشد.
- بیشتر جیب برها از شیوه ایجاد حواس پرتی، تنه زدن یا پاشیدن چیزی بر روی لباس و پاک کردن آن و نزاع ها و درگیری های ساختگی استفاده می کنندکه در صورت مواجه شدن با چنین مواردی با حفظ خونسردی خود ، متخلفان را در انجام نیات پلیدشان ناکام سازید.

کدخبر: 75838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟