هشدار درباره خرید و فروش آنلاین بلیت مسابقات «یورو 2016» فرانسه

به گزارش شبکه تلویزیونی 'آی تی وی' انگلیس، این نهاد به تماشاچیان این مسابقات هشدار داده است که آنها ممکن است در صورت خرید بلیت از وب سایت های غیر رسمی نا امید شوند و پول خود را از دست بدهند.
سازمان دیده بان مصرف کنندگان اعلام کرد در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی که قرار است از 10 ژوئن (21 خرداد) آغاز شود، تعدادی از پایگاه های اینترنتی غیرمجاز فعالیت خود را آغاز کرده اند و برخی از آنها در مواردی بلیت حضور در این مسابقات را تا مبلغ 5 هزار پوند نیز به فروش می رسانند.
بر اساس این گزارش، فروش مجدد بلیت مسابقات فقط از طریق تارنمای رسمی فروش اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) امکان پذیر است زیرا اجازه ورود به این مسابقات به اوراق شناسایی عکس دار نیاز دارد و تماشاگرانی بلیت خود را از طریق وب سایت های غیررسمی خریده باشند، احتمالا اجازه حضور در ورزشگاه ها را نخواهند یافت.
بر اساس هشدارسازمان مذکور، برخی از پایگاه های اینترنتی به جز نقض خط مشی یوفا در فروش مجدد بلیت، با خودداری از مشخص کردن شماره صندلی تماشاچیان و مخفی کردن ارزش اولیه بلیت از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال 2015 تخطی کرده اند.
«الکس نیل» مدیر دیده بان حقوق مصرف کنندگان به هواداران مسابقات یورو 2016 هشدار داده در صورتی که بلیت خود را به طور مستقیم از منابع رسمی تهیه نکرده اند، تضمینی برای اجازه ورود آنها به ورزشگاه ها وجود ندارد و ممکن است هزاران پوند از پول شان هدر برود.
این هشدار شامل پایگاه های اینترنتی است که به تازگی تاسیس شده اند، سایت هایی که به تعداد زیاد اقدام به فروش بلیت می کنند و پایگاه های اینترنتی که به صورت آنلاین مبالغی را درخواست می کنند.
«شارون هاگسون» نماینده حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور از هشدار درباره فروش بلیت آنلاین حمایت کرد و گفت این هشدار در آستانه برگزاری مسابقات سطح آگاهی عمومی مصرف کنندگان را افزایش می دهد و از این رو مانع از کلاهبرداری از آنها خواهد شد.
رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خردادماه با حضور 24 تیم برتر قاره سبز به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد تا قهرمان پانزدهمین دوره این رویداد مهم فوتبال مشخص شود.

کدخبر: 75764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟