4 شورشی و یک تکاور در جنوب تایلند کشته شدند

تارنمای روزنامه 'نیشن' روز پنجشنبه اعلام کرد، 'لقمان لاتهبئورینگ' و 'بئوراهنگ آروائما' دو شورشی هستند که در حمله به یک بیمارستان تایلند در ماه مارس دست داشتند و در این عملیات کشته شدند.
لقمان لاتهبئورینگ به اتهام تیراندازی به یک تکاور در استان 'ناراتیوات' نیز تحت تعقیب بود.
'اوتانام پتچولنگ' از سخنگویان نظامی تایلند احتمال داد برخی از شورشیان مظنون در این عملیات زخمی شده و تلاش خواهند کرد به دنبال کمک پزشکی در برخی از روستاها باشند.
نخستین درگیری صبح روز چهارشنبه بین نیروهای نظامی استان 'ناراتیوات' و شورشی ها روی داد و پس از آن عملیات مشترکی برای حمله به اردوگاه شورشیان در این منطقه کوهستانی انجام شد.
داده های سازمان های اطلاعاتی تایلند نشان می داد شورشی ها و افراد مظنون که به یک بیمارستان حمله کرده بودند، در اردوگاهی در این منطقه پنهان شده اند.
در این عملیات 4 شورشی کشته شدند و باقیمانده شورشی ها مجبور به فرار از اردوگاه خود شدند.
'ناراتیوات' از استان های تایلند است که در کنار استان های 'پاتانی'، 'یالا' و 'سونگخالا' طی سال های اخیر شاهد درگیری نیروهای نظامی دولتی با استقلال طلبان مسلمان است.
ناآرامی های جنوب تایلند از سال 1948 آغاز و از ابتدای قرن 21 نسبت به گذشته پیچیده تر شده و میزان خشونت های آن افزایش یافته است.
این شورش های استقلال طلبانه که برای چندین دهه دولت مرکزی را به چالش کشیده و شرایط سیاسی داخلی تایلند مجالی برای حل آن فراهم نکرده است تنها در فاصله سال های 2004 تا 2015 بیش از شش هزار و 500 کشته و 12 هزار زخمی برجای گذاشته است.

کدخبر: 75660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟