پشت صحنه فیلم های اعدام داعشی ها + فیلم
حجم ویدیو: 5.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

نمایش خشونت موجود در این فیلم‌ها و سکانس‌های دهشتناک آن، ناشن از پشتوانه حرفه‌ای این گروه وحشی دارد. مسلم این که جلوه‌های ویژه ویدئوهای داعش نمی‌تواند کار چند آماتور باشد که فقط هوس اسلحه بدست گرفتن و کشتار دارند.


کیفیت هنری این فیلم‌ها به گونه‌ای است که به گفته دکتر محسن بیرانوند، روان‌شناس، جوان اروپایی با دیدن این فیلم‌ها بیش از آن که به جنایت توجه کند، مبهوت جلوه‌های ویژه و جاذبه فیلمبرداری داعش می‌شود.

آن دسته از جوانان شرور اروپایی که رویای‌شان زندگی بدون نظارت و قواعد دست و پاگیر اجتماعیست، با تماشای این فیلم‌ها تحقق رویایشان را در پیوستن به داعش می‌یابند. این فیلم‌ها، تحقق رویای قدم زدن در خیابان‌ با سلاح‌ پیشرفته و کشتن بی‌واهمه هر جنبنده‌ای، است.


فاجعه بزرگ‌تر در این میان، تماشای فیلم‌ها توسط کودکان و نوجوانان است. دسترسی همگانی به امکانات دیجیتال فرصت تماشای هر صحنه ممنوع را به سهولت فراهم کرده است. کودکانی که زمانی از تماشای شکار پرنده‌ای کوچک منع می‌شدند، حالا می‌توانند سربریدن انسان را نه در کارتن و فیلم‌های تخیلی، که در فضای واقعی ببینند. بدیهیست که پرخاشگری، خشونت، انزوا و افسردگی حاصل حتمی تماشای این‌چنین صحنه‌هایی است.

کدخبر: 74991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟