فیلم منتشر نشده عملیات دستگیری ال‌چاپو + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 13.33M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مکزیک در بیانیه‌ای علت این جابه‌جایی را تعمیرات زندان فوق امنیتی آلتیپلانو- محل نگهداری ال‌چاپو- در مکزیک عنوان کرد و تأکید داشت که این جابه‌جایی برای جلوگیری از فرار دوباره این غول موادمخدر مکزیک است. همچنین این مقام اعلام کرد جابه‌جایی ال‌چاپو به نزدیک مرز امریکا ارتباطی به درخواست این کشور برای بازگرداندن او به امریکا برای محاکمه ندارد.

خواکین گوژمان ملقب به ال‌چاپو که سردسته بزرگ‌ترین کارتل موادمخدر مکزیک است یک بار سال گذشته از طریق چاه فاضلاب زندان فوق امنیتی مکزیک فرار کرد و پیش از آن نیز یک بار در 14 سال پیش موفق به فرار از زندان شده بود.

پلیس مکزیک برای انتقال این زندانی خطرناک و پرقدرت 150 افسر پلیس فدرال را با سه هواپیما در محل جدید زندان ال‌چاپو مستقر کرده بود تا مراقب او باشند و از فرارش جلوگیری کنند.

همچنین با وجودی که این تبهکار معروف با هلیکوپتر به محل جدید منتقل می‌شد اما جاده‌های منتهی به زندان تحت محافظت شدید قرار داشت.

ال‌چاپو پس از فرار جنجالی‌اش در سال گذشته میلادی در آغاز سال جدید در مخفیگاهش در مکزیک دستگیر شد و از آن پس تحت تدابیر امنیتی شدید نگهداری می‌شود. این تبهکار بارها از طریق وکیلش اعتراض خود را نسبت به شرایط زندان مکزیک اعلام کرده اما هنوز تلاش‌ها برای بازگرداندن او به امریکا بی‌نتیجه مانده است.

مقام‌های قضایی امریکا از دولت مکزیک خواسته‌اند این زندانی جنجال‌آفرین برای محاکمه به امریکا تحویل داده شود.

کدخبر: 74358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟