پایان ولخرجی های طلایی 2 جیب بر کهنه کار+ عکس

5 مهرماه امسال مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی خواستار دستگیری جیب‌برهایی شد که مدعی بود 20 میلیون تومان از حسابش برداشت کرده‌اند.

این جوان در ادعاهایش به ماموران گفت: پس از پیاده شدن از اتوبوس B.R.T متوجه سرقت کیف پولم شدم و فردای روز سرقت وقتی به بانک رفتم تا کارت‌های بانکی‌ام را بسوزانم متوجه برداشت 20 میلیون تومانی از حسابم شدم.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس مرشدلو از شعبه هفتم ناحیه 34 برای ردیابی جیب‌برهای حرفه‌ای وارد عمل شدند.

کارآگاهان در اقدامات ابتدایی پی بردند که دزدان برای برداشت 20 میلیونی به مراکز تجاری رفته و از چند مغازه طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا کرده‌اند.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران با مراجعه به مغازه‌های طلافروشی و بررسی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها تصویر یکی از دزدان را که از جیب‌برهای قدیمی است شناسایی کنند.

ماموران ساعت 11 روز 10 آذر ماه سال جاری در عملیاتی غافلگیرانه در خیابان کمیل، رضا را دستگیر کردند. این متهم پس از دستگیری خود را بی گناه معرفی می‌کرد اما در برابر فیلم دوربین مداربسته لب به اعتراف گشود.

رضا در اعترافاتش گفت: تیرماه امسال پس از 9 سال از زندان ازاد شدم و قصد داشتم زندگی بی دغدغه‌ای را ادامه بدهم که یکی از دوستانم به نام ناصر خواست تا برای نقد کردن کارت بانکی سرقتی به مغازه طلافروشی بروم و سکه بخرم که با انجام این کار چند سکه طلا نیز سهم من شد.

کارآگاهان پس از ادعاهای رضا تجسس‌های فنی و پلیسی خود را آغاز کردند و با گذشت یک ماه موفق شدند ناصر را روز 12 دی ماه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

ناصر وقتی دید همدستش سابقه‌دارش پرده از راز جیب‌بری‌شان برداشته لب به اعتراف باز کرد و گفت: پس از 25 سال جیب‌بری تصمیم به توبه گرفتم اما همانطور که قدیمی‌ها گفتند ترک عادت موجب مرض است هر چند وقت یکبار برای تامین هزینه دانشگاه پسرم و پرداخت قسط های بانک دست به جیب بری می‌زدم.

وی افزود: پس از سرقت کیف پول مرد جوان رمز کارت بانکی‌اش را داخل کیف پیدا کردیم و برای نقد کردن پول‌های آن اقدام به خرید سکه طلا کردیم و فکر نمی‌کردم این‌قدر زود دستگیر شویم.

بنا به این گزارش، بازپرس مرشدلو با توجه به اعترافات این جیب‌برهای حرفه‌ای و گسترده بودن اقدامات مجرمانه‌شان خواستار انتشار عکس این 2 جیب‌بر شد تا کسانی که در دام سرقت‌های آنها گرفتار شده‌اند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کدخبر: 41811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟